Wnętrze ciężarówki wygląda jak fragment mieszkania – dziecięcy pokój, kawałek salonu, a w środku kobieta i dzieci. „Think of who’s along for the ride. If it affects you, it affects your family” („Pomyśl o tych, którzy towarzyszą Ci podczas jazdy. To co dzieje się z Tobą, ma również wpływ na Twoją rodzinę”) – głosi hasło kampanii realizowanej przez Office of Traffic Safety (Biuro Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) z kanadyjskiej prowincji Alberta. Celem kampanii jest promocja bezpieczeństwa drogowego wśród kierowców samochodów ciężarowych.
Koncept kampanii oparty jest na założeniu, że na każdego kierowcę czekają jego bliscy, których nigdy nie opuszcza troska o jego bezpieczny powrót do domu. W tym sensie, chociaż fizycznie mogą być oni oddaleni o tysiące kilometrów, myślami są tuż obok, podczas każdej z jego podróży. Zamiast „taktyki straszenia”, twórcy postanowili wykorzystać inny mechanizm oddziaływania na zachowanie kierowców – uruchomienie emocji związanych z życiem rodzinnym. Kampania zwraca uwagę na fakt, że za spokój swoich rodzin i własne bezpieczeństwo współodpowiedzialni są sami kierowcy i to właśnie oni powinni pamiętać o przestrzeganiu wszystkich zasad ruchu drogowego.
Kreacje powstały w trzech wersjach, odnoszących się do trzech najczęstszych niedopatrzeń i przewinień kierowców: prowadzenie ciężarówki w stanie zmęczenia, bez zapiętych pasów bezpieczeństwa, niekontrolowanie stanu hamulców.
Za realizację kampanii odpowiedzialna była agencja Calder Bateman z Edmonton w Kandzie.
D. Wilk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
14.02.2023
Walentynki — Święto Zrywania
-
14.02.2023
Walentynkowo o donacji
-
13.02.2023
Wracają. Zawsze wracają
-
01.02.2023
Chcesz przestać, a nie możesz