Ani Kermit czy Hulk, ani Wojownicze Żółwie Ninja nie są zielone, choć powinny, a kostium Spidermana zamiast czerwonego jest różowy.
Szpital Taiba, jedna z bardziej rozbudowanych i nowoczesnych placówek medycznych w Kuwejcie, wiosną 2008 roku prowadził kampanię pod hasłem „Colorblind kids can see color. They just don’t see the same colors we see” („Mali daltoniści widzą kolory. Nie widzą ich tylko tak, jak my”) uświadamiającą rodzicom problem daltonizmu. Trzy reklamy wykonane w agencji JWT z Kuwejtu zachęcały ich do poddawania swoich dzieci badaniom wzroku – „Check you child’s eyesight for early detection” („Zbadaj wzrok swojemu dziecku by jak najwcześniej wykryć chorobę”). Zdolność właściwego widzenia jest bardzo istotna w wielu codziennych sprawach, np. w rozpoznawaniu świateł na przejściach ulicznych, dlatego o chorobie warto wiedzieć jak najwcześniej. Osoby cierpiące na daltonizm nie mogą wykonywać wielu zawodów, w których prawidłowa identyfikacja barw jest istotna.
Daltonizm (częściowy – najczęściej występujący) to wada wzroku polegająca na nierozpoznawaniu barw czerwonej i zielonej. Prawdziwy daltonizm, czyli widzenie świata wyłącznie w różnych odcieniach szarości, zdarza się rzadko. Zazwyczaj jest wadą wrodzoną, uwarunkowaną genetycznie i najczęściej dotyka mężczyzn. W większości przypadków osoby źle rozróżniające barwy od urodzenia nie zdają sobie sprawy z istnienia tej wady, gdyż ostrość wzroku jest zwykle u nich prawidłowa. Wadę tę wykrywa się na podstawie specjalistycznych badań przy użyciu tablic barwnych pseudoizochromatycznych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów