„Nowe przepisy zabraniają Singapurczykom wykorzystywania dzieci do prostytucji poza granicami państwa. Zapłać za seks z osobą poniżej 18 roku życia, a po powrocie do kraju będziesz ścigany przez sąd.” – przestrzegały plakaty singapurskiego oddziału UNIFEMU, komitetu Organizacji Narodów Zjednoczonych zajmującego się prawami kobiet.
W Singapurze za kontakty seksualne z dziećmi grozi kara maksymalnie 7 lat więzienia lub grzywna. Wykorzystywanie nieletnich dotyczy w samej tylko Azji ponad miliona dziewcząt i chłopców poniżej 18 roku życia. Są traktowani jak przedmiot służący do zaspokajania potrzeb seksualnych: sprzedawane są do domów publicznych, zmuszane do zarabiania na ulicy i uprawiania seksu wbrew własnej woli.
Plakaty kampanii „Stop Child Sex”, zrealizowanej w grudniu 2007 roku przez azjatycki oddział agencji Bartle Bogle Hegarty, przedstawiają te same kobiety w dwóch różnych momentach: jako nastolatki i jako dojrzałe kobiety. Gładka twarz to etap młodości – „When you slept with her” (kiedy z nią spałeś), pokryta zmarszczkami – „When you get out of jail” (kiedy wyjdziesz z więzienia). Kampania miała na celu uświadomienie skutków zmuszania nieletnich do kontaktów seksualnych – poprzez twarze nie wyrażające żadnych emocji pokazywała emocjonalny chłód i stępienie uczuć u wykorzystywanych kobiet oraz ból odczuwany przez całe życie.
J. Mentel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
25.04.2022
Niemy krzyk
-
21.04.2022
Z tylnego siedzenia