logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Komunikacja w rodzinie, Walka z przemocą
   ──────  27.05.2014

Kiedy to kobieta uderza mężczyznę

Your browser does not support the video tag.


Gdy w miejscu publicznym mężczyzna krzyczał na kobietę, pchał ją i szarpał, kilku przechodniów natychmiast ruszyło z pomocą, a pozostali patrzyli wyraźnie zaniepokojeni aktami przemocy. Jednak kiedy role się odwróciły, reakcje były zupełnie inne.

Spot informuje, że nagrania powstały za pomocą ukrytych kamer, umieszczonych na jednej z londyńskich ulic. Para aktorów odegrała dwie sceny kłótni. Pełniący rolę agresora mężczyzna został prawie natychmiast powstrzymany przez postronne osoby. Poźniej zaś osobą atakującą partnera, w bardzo podobny sposób, tak słownie jak i fizycznie, była kobieta. Żaden ze świadków nie zainterweniował, a część z nich obserwowała sytuację z widocznym rozbawieniem.

Spot, który na ten moment ma prawie 4 mln wyświetleń na portalu YouTube, miał na celu zwrócenie uwagi na problem przemocy domowej wobec mężczyzn i podejścia do niej w porównaniu z przemocą wobec kobiet. Mankind powołuje się na statystyki, według których 40% przypadków przemocy domowej to przemoc wobec mężczyzn. 

Przedstawiciel organizacji, Mark Brooks, powiedział w rozmowie z Huffington Post, że bezpośrednią inspiracją do stworzenia filmu była kłótnia rapera Jay Z z Solange Knowles, siostrą jego żony Beyonce. Solange zaatakowała rapera, co uwieczniły hotelowe kamery – nagranie przedostało się do mediów. Większość użytkowników social media zastanawiała się "co Jay-Z powiedział Solange?". Gdyby role się odwróciły i Jay-Z zaatakował Solange, ludzie zadawaliby zupełnie inne pytania – komentował Brooks.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Violence is violence
Czas:
2014.5.22
Tematy:
Komunikacja w rodzinie, Walka z przemocą
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Mankind
Media:
Internet
Wykonawca:
Dare UK
Adresaci:
Świadkowie przemocy wobec mężczyzn





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek