logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Kiedy dzieci są specjalistami od broni
16.05.2019
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Stany Zjednoczone, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Obronność i bezpieczeństwo, Prawa człowieka, Walka z przemocą

Kiedy dzieci są specjalistami od broni



Pod koniec kwietnia March For Our Lives, organizacja walcząca z masowym dostępem do broni w Stanach Zjednoczonych, opublikowała szokujący spot, który obecnie wiralowo rozprzestrzenia się po mediach społecznościowych.

Film zaczyna się niewinnie. Podczas zwykłego zebrania dla pracowników prowadząca informuje, że zaraz odbędzie się szkolenie na temat: „Co robić w przypadku masowej strzelaniny?” i że zostanie ono poprowadzone przez prawdziwego specjalistę w tej dziedzinie. Ku zdumieniu zgromadzonych, ekspertem okazuje się… mała dziewczynka.

Jak informują twórcy spotu, 95% dzieci w amerykańskich szkołach publicznych przechodzi podobne szkolenia do tych, przez które przeszła Kayleigh. Są ku temu przygnębiające powody. Od 1966 do 2017 roku w USA doszło do 150 masowych strzelanin, w których zginęło 1077 osób, w tym 176 dzieci i nieletnich, co czyni Stany Zjednoczone najbardziej niebezpiecznym krajem na świecie pod tym względem. Dla porównania drugie miejsce w zestawieniu zajęły Filipiny, gdzie w tym samym czasie zarejestrowano 18 masowych strzelanin.

Spot budzi silne reakcje emocjonalne. Od wyznań, że wywołał wzruszenie i łzy, poprzez pełne gniewu protesty, że edukacja dzieci nigdy nie powinna polegać na przyswajaniu tak potwornej wiedzy, aż po pełne przygnębienia głosy, że szkolenie jest bardzo dobre i że, paradoksalnie, pełni także niezwykle potrzebną funkcję edukacyjną.

Więcej na ten temat masowych strzelanin w USA i organizacji March For Our Lives można przeczytać TUTAJ.

NGO dzieci przemoc edukacja bezpieczeństwo walka z przemocą Stany Zjednoczone broń masowe strzelaniny obronność i bezpieczeństwo


Nazwa kampanii:
Generation Lockdown
Nadawca:
March For Our Lives
Media:
internet, media społecznościowe
Hasło kampani:
#GenerationLockdown





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Wydarzenia

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek