Głupie miny, nietypowe pozy, dziwne atrybuty. Ruszyła ogólnopolska kampania „Wszyscy jesteśmy nienormalni” zorganizowana przez Fundację Jaś i Małgosia. Ma ona za zadanie zmienić stosunek Polaków do dzieci niepełnosprawnych intelektualnie. – Kampania ma trafić do polskiego społeczeństwa, które jest bardziej otwarte na osoby niepełnosprawne niż kiedyś, ale wciąż bardzo łatwo osądza i ocenia ludzi. Bardzo łatwo jest o kimś powiedzieć, że jest nienormalny czy głupi – powiedział prezes fundacji Marcin Krzyżanowski.
Kampania przekonuje, że każdy jest nienormalny, każdy przejawia nieszablonowe zachowania i nie różni się aż tak bardzo od osób upośledzonych umysłowo. W spocie reklamowym organizatorzy pokazują co robią różne osoby w ukryciu, w budce fotograficznej – zakonnica ze szminką, policjant z plastikowym pistoletem (w jego rolę wcielił się prezes fundacji), hip hopowiec z misiem, a także główne bohaterki kampanii – Ola i Zuzia, dziewczynki z zespołem Downa.
Reklamy kampanii będą eksponowane w największych polskich miastach na billboardach i wielkoformatowych plakatach, a w kilku kanałach telewizyjnych emitowane będą spoty telewizyjne (w sumie ponad 500 razy). Jeśli uda się namówić polityków do sfotografowania się wspólnie z osobami niepełnosprawnymi, a takie próby już trwają, to dodatkowymi nośnikami będą te zdjęcia.
Fundacja „Jaś i Małgosia” pomaga osobom niepełnosprawnym. Prowadzi szkołę dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, warsztaty terapii zajęciowej, zabiera chore dzieci na wakacje, rehabilituje je oraz realizuje projekty europejskie. Uczy także rodziców jak łączyć opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem z pracą oraz szkoli firmy, dlaczego warto zatrudniać osoby niepełnosprawne.
Kampanię dofinansował Fundusz Osób Niepełnosprawnych.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca