logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Każde dziecko może znaleźć się na banknocie
15.08.2011
Tematy: Kreacje / printy

Każde dziecko może znaleźć się na banknocie



Na dobrze znanym, peerelowskim banknocie o nominale 20 000 złotych, zamiast Marii Curie-Skłodowskiej umieszczono wizerunek małej dziewczynki. Obok znalazło się hasło: „With your support, every child can be a physicist” („Dzięki twojemu wsparciu każde dziecko może zostać fizykiem”).

Plakat stanowi część kreacji przygotowanej dla China Foundation for Poverty Alleviation, organizacji walczącej z biedą w Chinach. Celem akcji jest uświadomienie dorosłym, że przyszłość dzieci jest w ich rękach. To od nich i ich wsparcia (także finansowego) zależy, jak wiele osiągną kiedyś najmłodsi.

Pozostałe plakaty, które opublikowano w Chinach w kwietniu 2011 roku, wykorzystują ten sam pomysł. Metamorfozie poddano waluty z różnych części świata. Pięciodolarowy banknot, na którym zamiast Abrahama Lincolna znalazł się mały chłopiec, opatrzono hasłem: „With your support, every child can be a president” („Dzięki twojemu wsparciu każde dziecko może zostać prezydentem”). Z kolei  z japońskiego banknotu o nominale 10 000 jenów zniknął pisarz i pedagog Yukichi Fukuzawa, a na jego miejscu pojawił się skośnooki chłopiec. Ten plakat przekonuje: „With your support, every child can be an educator” („Dzięki twojemu wsparciu każde dziecko może zostać pedagogiem”). Chińska agencja Cheil wykorzystała także walutę własnego kraju. Na banknocie o nominale 100 yuanów pojawił się chiński chłopiec. Plakatowi towarzyszy hasło „With your support, every child can be a politician”(„Dzięki twojemu wsparciu każde dziecko może zostać politykiem”).
A. Pisarek








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek