logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje, Kampanie, Polska, Edukacja, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  28.07.2020

Każda Puszka Cenna – znana kampania w nowej odsłonie



Według badań przeprowadzonych przez GlobalWebIndex 64% konsumentów uważa, że opakowanie ekologiczne to takie, które można poddać recyklingowi. Puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność, oszczędzając tym samym energię i surowce. Aby tak się stało, niezbędna jest selektywna zbiórka.

W Polsce od kilku lat zbierane jest ponad 80% puszek. Przy europejskiej średniej 74% to niezły wynik, ale zawsze może być lepiej. Zapoczątkowana w 2009 roku w Wielkiej Brytanii inicjatywa Każda Puszka Cenna (eng. Every Can Counts) działa dzisiaj już w 19 krajach, w tym również w Polsce, wykorzystując różne formy dotarcia do konsumentów napojów w puszkach.

Każda Puszka Cenna to inicjatywa, która inspiruje ludzi do recyklingu – mówi Bartłomiej Wojdyło, członek zarządu Fundacji Recal, odpowiedzialny za projekt Każda Puszka Cenna. – Naszym celem jest zapewnienie dosłownie każdej puszce szansy na drugie życie. Dlatego też aktywnie współpracujemy z organizatorami festiwali oraz imprez masowych. Dzisiaj, podobnie jak wiele innych akcji edukacyjnych, musimy odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Motywem przewodnim naszych działań były od zawsze duże koncerty i festiwale. Restrykcje spowodowane COVID-19 bardzo dotknęły naszych przyjaciół: organizatorów festiwali, wydarzeń sportowych, czy muzyków. Postanowiliśmy mimo wszystko połączyć siły i w nowej rzeczywistości kontynuować naszą pracę – dodaje.

Nowe podejście skupia się wokół trzech elementów, które będą wykorzystywane przez organizatorów wydarzeń przeniesionych w tym roku do social mediów. Pierwszy, to pewnego rodzaju pamiętnik ze wspólnie przeprowadzonych działań. Drugi to filmy edukacyjne nakręcone w scenerii miasteczka festiwalowego. Trzeci, najważniejszy, to specjalnie przygotowane filtry AR, przypominające jak postępować ze zużytymi puszkami. Filtry zostały przygotowane we współpracy z gwiazdami festiwali – zespołami Enej, Brathanki, Łąki Łan, Oberschlesien oraz Łydka Grubasa, które wspierają główny cel kampanii.

Puszka to nie granat – mówi Bartosz „Hipis” Krusznicki z Łydki Grubasa. – Nie wyrzucamy byle gdzie, po zerwaniu zawleczki! Poza tym, kiedyś usłyszeliśmy od starego, chińskiego mistrza, że jeśli wyrzucisz puszkę do żółtego pojemnika i wypowiesz życzenie, ona prędzej czy później do ciebie wróci… Pełniuteńka i zimniutka…

Pusta puszka jest lżejsza niż „kamień z napisem LOVE”. Postarajmy się o to, aby zawsze znalazła się w żółtym pojemniku. Zadbajmy o świat wokół nas, byśmy na pytanie: Jak smakuje życie? mogli z czystym sumieniem odpowiadać: Pięknie, jak zawsze – komentuje Piotr „Lolek” Sołoducha z zespołu Enej.

Łąki Łan natomiast o przygotowanym filtrze AR wypowiada się w ich niepowtarzalnym stylu: Tanecznym krokiem, wśród leśnej dróżki, gdzie bzyczą muszki, zużyte puszki chwyć w swe opuszki i gnieć na okruszki! W Twych łapkach ta apka przypomni Ci, byś nie był gapka i wyzwoli ruchy gniotące puchy. Kochani! Miejmy puchy z bani.

Filtry AR oraz pozostałe materiały kampanii są dostępne na kanałach Instagram i Facebook programu Każda Puszka Cenna.

edukacja   |  recycling   |  Ekologia i środowisko   |  konsumpcjonizm   |  konsumenci   |  puszki   |  recykling   |  COVID19   |  pandemia   |  epidemia   |  COVID-19   |  SARS-CoV-2   |  Każda Puszka Cenna   |  Every Can Counts   | 


Nazwa kampanii:
Każda Puszka Cenna – nowa odsłona kampanii
Tematy:
Edukacja, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Recal
Media:
Filtry AR oraz materiały on-line na kanałach w social mediach
Adresaci:
uczestnicy festiwali i letnich imprez masowych





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


  • 20.11.2023

    Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce 


  • 16.11.2023

    Gdy las się pali, pali nie tylko on


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek