logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Każda Puszka Cenna – znana kampania w nowej odsłonie
28.07.2020
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Edukacja, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Każda Puszka Cenna – znana kampania w nowej odsłonie



Według badań przeprowadzonych przez GlobalWebIndex 64% konsumentów uważa, że opakowanie ekologiczne to takie, które można poddać recyklingowi. Puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność, oszczędzając tym samym energię i surowce. Aby tak się stało, niezbędna jest selektywna zbiórka.

W Polsce od kilku lat zbierane jest ponad 80% puszek. Przy europejskiej średniej 74% to niezły wynik, ale zawsze może być lepiej. Zapoczątkowana w 2009 roku w Wielkiej Brytanii inicjatywa Każda Puszka Cenna (eng. Every Can Counts) działa dzisiaj już w 19 krajach, w tym również w Polsce, wykorzystując różne formy dotarcia do konsumentów napojów w puszkach.

Każda Puszka Cenna to inicjatywa, która inspiruje ludzi do recyklingu – mówi Bartłomiej Wojdyło, członek zarządu Fundacji Recal, odpowiedzialny za projekt Każda Puszka Cenna. – Naszym celem jest zapewnienie dosłownie każdej puszce szansy na drugie życie. Dlatego też aktywnie współpracujemy z organizatorami festiwali oraz imprez masowych. Dzisiaj, podobnie jak wiele innych akcji edukacyjnych, musimy odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Motywem przewodnim naszych działań były od zawsze duże koncerty i festiwale. Restrykcje spowodowane COVID-19 bardzo dotknęły naszych przyjaciół: organizatorów festiwali, wydarzeń sportowych, czy muzyków. Postanowiliśmy mimo wszystko połączyć siły i w nowej rzeczywistości kontynuować naszą pracę – dodaje.

Nowe podejście skupia się wokół trzech elementów, które będą wykorzystywane przez organizatorów wydarzeń przeniesionych w tym roku do social mediów. Pierwszy, to pewnego rodzaju pamiętnik ze wspólnie przeprowadzonych działań. Drugi to filmy edukacyjne nakręcone w scenerii miasteczka festiwalowego. Trzeci, najważniejszy, to specjalnie przygotowane filtry AR, przypominające jak postępować ze zużytymi puszkami. Filtry zostały przygotowane we współpracy z gwiazdami festiwali – zespołami Enej, Brathanki, Łąki Łan, Oberschlesien oraz Łydka Grubasa, które wspierają główny cel kampanii.

Puszka to nie granat – mówi Bartosz „Hipis” Krusznicki z Łydki Grubasa. – Nie wyrzucamy byle gdzie, po zerwaniu zawleczki! Poza tym, kiedyś usłyszeliśmy od starego, chińskiego mistrza, że jeśli wyrzucisz puszkę do żółtego pojemnika i wypowiesz życzenie, ona prędzej czy później do ciebie wróci… Pełniuteńka i zimniutka…

Pusta puszka jest lżejsza niż „kamień z napisem LOVE”. Postarajmy się o to, aby zawsze znalazła się w żółtym pojemniku. Zadbajmy o świat wokół nas, byśmy na pytanie: Jak smakuje życie? mogli z czystym sumieniem odpowiadać: Pięknie, jak zawsze – komentuje Piotr „Lolek” Sołoducha z zespołu Enej.

Łąki Łan natomiast o przygotowanym filtrze AR wypowiada się w ich niepowtarzalnym stylu: Tanecznym krokiem, wśród leśnej dróżki, gdzie bzyczą muszki, zużyte puszki chwyć w swe opuszki i gnieć na okruszki! W Twych łapkach ta apka przypomni Ci, byś nie był gapka i wyzwoli ruchy gniotące puchy. Kochani! Miejmy puchy z bani.

Filtry AR oraz pozostałe materiały kampanii są dostępne na kanałach Instagram i Facebook programu Każda Puszka Cenna.

edukacja recycling Ekologia i środowisko konsumpcjonizm konsumenci puszki recykling COVID19 pandemia epidemia COVID-19 SARS-CoV-2 Każda Puszka Cenna Every Can Counts


Nazwa kampanii:
Każda Puszka Cenna – nowa odsłona kampanii
Nadawca:
Fundacja Recal
Media:
Filtry AR oraz materiały on-line na kanałach w social mediach
Adresaci:
uczestnicy festiwali i letnich imprez masowych





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek