logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kaufland wprowadza wielorazowe woreczki na warzywa i owoce
16.10.2019
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Kaufland wprowadza wielorazowe woreczki na warzywa i owoce



Zamiast jednorazowej torebki – woreczek z tkaniny. Kaufland oferuje swoim klientom nowy sposób na pakowanie świeżych warzyw i owoców, i wykonuje kolejny krok ku redukcji plastiku.

Od 10 października 2019 roku we wszystkich marketach sieci Kaufland w Polsce dostępne są wielorazowe woreczki na owoce i warzywa. Opakowanie zawiera dwa woreczki na zakupy w cenie 2,99 zł. Wielorazowe woreczki są wykonane z tkaniny i mogą być bez problemu prane w pralce. Ich wprowadzenie ma przyczynić się do dalszej redukcji plastiku – woreczki mają w istotnym stopniu zastąpić tzw. zrywki, cienkie torebki foliowe, które często po jednokrotnym użyciu są wyrzucane. Z wyliczeń wynika, że zastąpienie „zrywek” woreczkami może przyczynić się do ograniczenia wykorzystania plastiku nawet do 445 ton w skali roku.

Produkty świeże, takie jak owoce i warzywa, cieszą się szczególnym zainteresowaniem naszych klientów. Zwrot ku naturze widać nie tylko w koszyku zakupowym, ale i w podejściu do kwestii ochrony środowiska. Zdajemy sobie sprawę, że to na nas spoczywa obowiązek oferowania klientom wyboru i korzystania z różnych ekologicznych zamienników. Cieszymy się, że świadomość ekologiczna rośnie i wspólnie z naszymi klientami możemy przyczynić się do ograniczenia zużycia plastiku – mówi Justyna Przybylska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

Wprowadzenie woreczków wielorazowego użytku to kolejny element strategii CSR Kaufland „Działanie robi różnicę”, która obejmuje szereg inicjatyw na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Aktualnie w 11 sklepach sieci w Polsce trwają testy pakowania wędlin, serów oraz produktów garmażeryjnych do opakowań własnych, przyniesionych przez klientów. Natomiast od sierpnia br. we wszystkich marketach sieci w Polsce zostały wprowadzone nowe wielorazowe torby na zakupy, o czym pisaliśmy TUTAJ.

CSR ekologia konsumpcjonizm plastik odpowiedzialny biznes Kaufland opakowania wielorazowe


Nazwa wydarzenia:
Wprowadzenie wielorazowych woreczków na owoce i warzywa
Czas:
2019.10.10
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Kaufland





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek