Kaufland członkiem Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego
Sieć Kaufland przystąpiła do Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (PKZOP). Celem tej inicjatywy jest osiągnięcie w Polsce poziomu 100% zrównoważonego oleju palmowego najpóźniej do 2023 roku.
Zrównoważone pozyskiwanie surowców wpisuje się w naszą strategię społecznej odpowiedzialności biznesu – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska. – Jako duża sieć handlowa czujemy się odpowiedzialni za ochronę przyrody i bioróżnorodności. Dołączenie do Koalicji to kolejny krok mający na celu promowanie odpowiedzialnych praktyk, a co za tym idzie budowanie świadomości na rynku i wśród konsumentów.
Celem Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego jest obniżenie poziomu zużycia niecertyfikowanego oleju palmowego na rzecz oleju palmowego pochodzącego ze zrównoważonej produkcji. Członkowie PKZOP zobowiązują się do optymalizacji łańcucha dostaw oraz jego transparentności, a także do wykorzystywania wyłącznie certyfikowanego oleju palmowego najpóźniej do 2023 roku.
Na świecie cały czas rośnie popyt na olej palmowy, co jest związane z rozwojem plantacji na terenie lasów deszczowych wycinanych pod uprawy − często nielegalnie. Lasy te charakteryzują się ogromną różnorodnością biologiczną. Jak wskazują eksperci, zastąpienie oleju palmowego innymi rodzajami olejów nie jest rozwiązaniem ze względu na brak wystarczającej powierzchni do ich uprawy. Kluczowe jest więc odpowiedzialne wykorzystywanie oleju palmowego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Tylko co trzeci Polak wie, jak postępować w sytuacji zagrożenia
-
16.04.2024
Wykonane przez nas