logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Katolik zrobi to, by pójść do nieba
25.10.2009
Tematy: Kreacje / printy

Katolik zrobi to, by pójść do nieba



Pomóc potrzebującym nie jest łatwo. Nie tylko, by ich wesprzeć, trzeba pożegnać się ze swoimi ciężko zarobionymi pieniędzmi, ale też je przekazać – czyli wykonać jakieś czynności. Pół biedy, kiedy trzeba tylko wysłać sms, gorzej, jeżeli jest to związane z większymi formalnościami. O leniwej naturze człowieka od dawna wiedzą specjaliści od marketingu. Dlatego robią wszystko by zamówienie nowych usług telewizyjnych, czy też bankowych, zajmowało jak najmniej czasu. Tak samo zaczynają też działać organizacje pozarządowe zachęcając do przekazywania datków na realizacje ich celów statutowych.

Brazylijska organizacja AACD (Associação de Assistência à Criança Deficiente – Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom) postanowiła uprościć procedurę przekazywania na jej konto pieniędzy. W tym celu nawiązała współpracę z firmą Hipercard obsługującą karty kredytowe w Brazylii. Aby wesprzeć AACD klienci Hipercard musieli jedynie zadzwonić i wyrazić zgodę na pobieranie co miesiąc ze swojego konta 2, 5 bądź 10 dolarów.

Trzy rysunki publikowane w gazetach miały na celu poinformowanie czytelników o nowej możliwość finansowania organizacji oraz zachęcić ich do pomocy niepełnosprawnym dzieciom.

Kolorowe, żywe i awangardowe publikacje zawierały hasła „Katolik zapłaci, bo pomoże mu to pójść do nieba. Ewangelik dokona dobrego uczynku. Żydzi zrobią to ponieważ mogą zapłacić 45 dni później”. Autorzy przekazu podkreślają „Też przyjdzie rachunek, tak jak i po zakupach twojej żony. Ale ten będzie znacznie niższy”. Trzecie hasło odnosi się do społecznego lenistwa i związanego z nim zamykania się na potrzeby innych: „Chcieliśmy wyjść na ulicę i prosić o Twoją pomoc, ale zdecydowaliśmy się na publikację w prasie, ponieważ w tej sytuacji nie możesz zamknąć szyby”.

Ilustracje d reklam wykonał rysownik o pseudonimie Toligadoboe, a kampanię realizowała agencja Gruponove.
P. Sienkiewicz








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek