Kampanie „Razem 89”, „Kumpel z przeszłości” oraz „Woda dla Sudanu” zwycięzcami II edycji konkursu organizowanego przez Fundację Komunikacji Społecznej i portal www.kampaniespoleczne.pl
15 czerwca br. w Centrum Łowicka w Warszawie odbyła się Gala, podczas której nagrodzono najlepsze polskie kampanie społeczne z roku 2009. Niezależne jury*, w skład którego wchodzą eksperci marketingu społecznego, zadecydowało o przyznaniu nagród w trzech kategoriach oraz dodatkowo o wyróżnieniu trzech kampanii.
W kategorii Inicjatywy Obywatelskie Jury zdecydowało o przyznaniu nagrody kampanii „Razem 89” – zrealizowanej przez koalicję agencji: DDB, Rc2, Tribal DDB, Value Media, BNA dla Inicjatywy Razem 89 (koalicja największych polskich NGO’s) – za innowatorskie narzędzia komunikacji oraz za solidarne działania pod logiem „RAZEM”, które uczyniło 4 czerwca radosnym, wspólnym obywatelskim świętem.
Oprócz tytułu „Kampanii Społecznej Roku 2009” nadawcy zwycięskiej kampanii otrzymali nagrodę pieniężną.
W kategorii kampanie Instytucji Publicznych i Agend Rządowych nagrodę otrzymała kampania kampanii „Kumpel z przeszłości. 1944 Live.” – zrealizowana przez agencje San Markos i On Board PR dla Biura Promocji Miasta Stołecznego Warszawa – za innowacyjne wykorzystanie internetu oraz skuteczne dotarcie do młodych ludzi z przekazem historycznym.
W kategorii kampanie Firm i Fundacji Firm Jury przyznało nagrodę kampanii „Woda dla Sudanu” wykonanej przez agencję Pure PR dla Polskiej Akcji Humanitarnej i Cisowianki – za różnorodność i długofalowość działań oraz za skuteczną budowę marki kampanii.
Jury przyznało też wyróżnienia dla kampanii:
•„Kongres Kobiet Polskich” (organizatorzy: Kongres Kobiet Polskich) – za działania PR dla agencji Hill & Knowlton.
•„Pępek Europy” (organizatorzy: Koalicja 7.czerwca) – za kreację dla agencji PZL.
•„Szkoła bez przemocy” (organizatorzy: Polskapresse, Media Regionalne, Fundacja Orange, Wydawnictwo Operon) – za kompleksową realizację działań edukacyjnych dla agencji Profile.
Specjalną nagrodę przyznaną przez Radio Roxy za najlepszy spot radiowy otrzymała kampania „Dobry Rodzic Dobry Start”(organizatorzy: Fundacja Dzieci Niczyje).
Jak stwierdził Paweł Prochenko – Prezes Fundacji Komunikacji Społecznej:
Kampanie społeczne w roku 2009 nie odbiegały poziomem od tych z lat poprzednich. Jednak w tej edycji kreatywności należało szukać poza samą reklamą. Wiele z kampanii w ogóle nie wykorzystywało tradycyjnych narzędzi reklamowych. Kampanie społeczne realizowane w ramach inicjatyw obywatelskich przez organizacje społeczne były odważniejsze niż kampanie realizowane przez firmy czy instytucje publiczne. Organizacjom jednak brakuje środków na zbudowanie zasięgu realizowanych kampanii, co powoduje, że nawet niezłe pomysły pozostają niezauważone.
Kampania społeczna definiowana przez organizatorów to zestaw różnych działań zaplanowanych w konkretnym czasie, skierowanych do określonej grupy docelowej, którego celem jest doprowadzenie do wzrostu wiedzy, zmiany myślenia lub zachowania wobec określonego problemu społecznego, który uniemożliwia osiągnięcie dobra wspólnego. Kampanie społeczne mogą wykorzystywać zarówno formę reklamową, jak i działania public relations.
W Polsce kampaniami społecznymi można określić te działania komunikacyjne, które promują postawy prospołeczne z obszarów zawierających się w obszarach zawierających się w Ustawie o Pożytku Publicznym i Wolontariacie, realizowane przez organizacje społeczne, agendy rządowe, firmy, media, a także środowiska studenckie i polityczne.
* Jury w składzie: Paweł Prochenko (Przewodniczący Jury), Przemysław Bogdanowicz, Piotr Czarnowski, Olga Figurska, Marcin Izdebski, Monika Jasłowska, Dominika Maison, Jolanta Plieth-Cholewińska, Mirella Panek-Owsiańska, Monika Probosz, Norbert Maliszewski, Ireneusz Stankiewicz, Malina Wieczorek.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS