logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje, Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  21.07.2020

Kampania #sprawdzobecnosc dotarła do blisko 100 tys. młodych osób



Wraz z zamknięciem szkół i przejściem na nauczanie zdalne, w Polsce pojawiło się nowe zjawisko – znikanie dzieci i młodzieży z systemu oświaty. Akcja #sprawdzobecnosc miała na celu zwrócenie uwagi na ten problem.

Jak podaje Związek Nauczycielstwa Polskiego problem znikających uczniów dotyczy 1% dzieci i młodzieży. W skali kraju to ok. 50 tys. osób. Właśnie do nich Fundacja EFC skierowała akcję #sprawdzobecnosc. Na Facebooku, Tik Toku i Instagramie opublikowano posty i filmiki zachęcające do interakcji z osobami, z którymi od dawna nie było kontaktu. Materiały poruszyły odbiorców do tego stopnia, że udostępniali posty na swoich profilach i aktywnie zachęcali innych do wzięcia udziału w akcji. Film opublikowany na TikToku wyświetlono blisko 100 tys. razy. Pojawiły się również komentarze młodych ludzi, wskazujące na możliwe przyczyny nieobecności, takie jak: brak dostępu do sprzętu, problemy z motywacją do nauki, czy z niezrozumieniem między uczniami i nauczycielami.

„U mnie nauczyciele wpisaliby nieobecność i jedynkę, i nie przejmowali się tym, czy jestem czy mnie nie ma” – komentowali uczniowie uczestniczący w zdalnym nauczaniu. – „Właśnie sobie uświadomiłam, jak bardzo nie mam kontaktu z ludźmi”. „To w sumie zabawne, bo ja, pomimo że nie mam kontaktu z klasą po ostatnim wyśmianiu mnie, to nikt się nie interesuje i każdy myśli, że mi się nie chce”. „Zacznijmy od kamerek… są osoby z problemami siedzące z tyłu klasy, bojące się odezwać i nagle widzi je cała klasa całe 45 minut… a strony nie chronią przed robieniem głupich zdjęć i wyśmiewaniem… sama nie uczestniczę w tych lekcjach, jednak ciągle nadsyłam prace”.

Od początku kwarantanny Fundacja EFC wspiera uczniów i nauczycieli, udzielając niezbędnej pomocy. Blisko sto laptopów trafiło do szkół w małych miejscowościach, gdzie nie wszyscy nauczyciele dysponowali sprzętem do prowadzenia lekcji on-line, a uczniowie nie byli w stanie brać udziału w nauczaniu zdalnym, właśnie ze względu na brak komputera. Akcja #sprawdzobecnosc to kolejne działanie odpowiadające na problemy zdalnego nauczania. Dotarła do ponad miliona odbiorców przez media społecznościowe, telewizję, internet i radio, zwracając uwagę na trudną sytuację uczniów i środowiska nauczycielskiego w czasie pandemii.

Na miniony rok szkolny należy spojrzeć z pewnym dystansem, tak aby od września wrócić do nauki z odpowiednią wrażliwością i wyrozumiałością – mówi Emilia Gromadowska, prezes Fundacji EFC. – Akcja #sprawdzobecnosc przyczynia się wzrostu empatii i dbania o relacje z innymi, pomimo izolacji szkolnej.

Powyżej grafika #sprawdzobecnosc autorstwa Piotra Wolskiego.

dzieci   |  edukacja   |  młodzież   |  Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie   |  walka z wykluczeniem społecznym   |  COVID19   |  pandemia   |  COVID-19   |  nauczanie zdalne   |  #sprawdzobecnosc   | 


Nazwa kampanii:
#sprawdzobecnosc
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja EFC
Adresaci:
dzieci i młodzież ucząca się zdalnie





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.09.2023

    Do ostatniego okruszka


  • 28.09.2023

    Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory


  • 27.09.2023

    Kto to…


  • 26.09.2023

    Mocniejsi niż głód


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 22.09.2023

    Jemy coraz więcej warzyw i owoców


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek