logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Kampania, która nigdy nie została wyemitowana
21.02.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Stany Zjednoczone, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie polityczne, Organizacje pozarządowe / NGO

Kampania, która nigdy nie została wyemitowana



Zwroty „Super Bowl ads”, czy „Super Bowl commercials” (czyli „reklamy wyświetlane podczas Super Bowl”) to na początku lutego jedne z najczęściej wyszukiwanych fraz w internecie.

Organizacja the Hostages and Missing Families Forum (Forum Zakładników i Zaginionych Rodzin), walcząca o uwolnienie zakładników od października 2023 roku przetrzymywanych przez Hamas, postanowiła wykorzystać tę zależność, by dotrzeć nowych, nieświadomych kryzysu odbiorców. W tym celu zrealizowano kampanię społeczną do złudzenia naśladującą komercyjne kampanie, wyświetlane podczas finałowego meczu o mistrzostwo ligi NFL. Projekt zatytułowano Super Bowl Commercial That Was Never Aired (czyli „kampania, która nigdy nie została wyemitowana”), sugerując, że film został wycofany z emisji z uwagi na wulgaryzmy i przekleństwa. W rzeczywistości klip nigdy nie miał się pojawić w telewizji – został pomyślany i zrealizowany tak, by zyskać wiralową popularność w Internecie.

Treść kampanii w pierwszej chwili również wprowadza odbiorcę w błąd. Reklama wydaje się promować aplikację „zmieniającą życie”. Dopiero po jakimś czasie okazuje się Lifeshiftr.com to witryna internetowa, pozwalająca automatycznie wysyłać e-maile do polityków i urzędników państwowych, by domagać się ich wsparcia w sprawie uwolnienia zakładników – tym samym nie tylko „zmieniając ich życie”, ale po prostu je ratując. Kampania została zaprojektowana zgodnie z formatem Superbowl, czyli w układzie: dwa zwiastuny (poniżej)…

…oraz jednominutowa, pełna reklama (poniżej). Uwaga! Film zawiera niecenzuralne słowa i wypowiedzi!

„Oszustwo” okazało się wyjątkowo skuteczne. W ciągu kilku dni od premiery klipu za pośrednictwem strony LifeShiftr.com wysłano ponad sto tysięcy listów do wybranych urzędników w USA, wzywających do uwolnienia zakładników nadal przetrzymywanych przez Hamas.

Według stanu na 14 lutego 2024 roku w niewoli w Strefie Gazy pozostaje 134 zakładników, z czego 130 uprowadzono 7 października 2023 roku, a czterech zostało pojmanych wcześniej. Z kolei do października 2023 roku Izrael przetrzymywał w swoich więzieniach ok. 5200 Palestyńczyków (w tym 170 nieletnich). W negocjacjach między Izraelem a Hamasem, zmierzających do wymiany jeńców, brało udział kilka krajów – pod przewodnictwem Kataru.

NGO Stany Zjednoczone film Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie wojna kampanie polityczne integrated konflikty zbrojne więzienie


Nazwa kampanii:
Super Bowl Commercial That Was Never Aired
Czas:
2024.2
Nadawca:
The Hostages and Missing Families Forum
Media:
integrated





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek