Kampania billboardowa zachęca do lepszego traktowania zwierząt w nowym roku
W 22 miejscowościach w Polsce pojawiły się billboardy zachęcające do rezygnowania z kupna jaj pochodzących z chowu klatkowego. Akcja jest częścią kampanii „Jak One To Znoszą?” prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
Billboardy pojawiły się w 22 miejscowościach w Polsce, m.in. w Zakopanem, Piekarach Śląskich, Rawiczu, Łomży i Tarnowskich Górach. Aktywiści Otwartych Klatek podkreślają, że nowy rok to idealny czas na wprowadzenie lepszych dla zwierząt nawyków zakupowych i przerzucenie się na jaja z chowu alternatywnego – duże sieci handlowe, takie jak Netto, Kaufland czy Biedronka, nie będą już sprzedawać jajek „trójek” w 2022 roku. Podobną decyzję podjęła sieć hurtowni Makro.
Trend wycofywania jaj klatkowych wśród firm jest widoczny już od kilku lat – mówi Julia Pająk, Specjalistka ds. Kampanii Biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki. – W tym roku mamy jednak okazję zobaczyć, jak zobowiązania największych sieci sklepów w Polsce wchodzą w życie. Cieszymy się, że sieci te wychodzą naprzeciw oczekiwaniom świadomych konsumentów i wycofują nieetyczne jajka z oferty już teraz.
Jaja z chowu ściółkowego (oznaczone cyfrą „2”) są nieznacznie droższe od klatkowych, ale zmiana warunków życia kur jest bardzo znacząca. Ptaki mają możliwość poruszania się, a większa przestrzeń zapewnia im warunki do realizacji wielu ważnych dla nich zachowań. Mogą wykonywać pełen repertuar zachowań lokomocyjnych i związanych z pielęgnacją, a ponadto wykazują więcej zachowań eksploracyjnych niż w chowie klatkowym. Dzięki zapewnieniu znacznie większej ilości ściółki – stanowiącej wzbogacenie środowiska życia kur – niż w chowie klatkowym, można obniżyć ryzyko wydziobywania piór i kanibalizmu. Jeszcze lepszymi alternatywami dla kur są chów ekologiczny i wolny wybieg.
Według badania przeprowadzonego przez Biostat w maju 2021 r. blisko 80% Polaków chce, aby na produktach zawierających jaja pojawiła się informacja o systemie hodowli kur. Co więcej, aż 82% ankietowanych zgodnie odpowiedziało, że chów klatkowy kur niosek nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia (Biostat, 2020).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom