Głośnym dźwiękiem kraksy potraktowali uszy przechodniów twórcy brazylijskiej kampanii. Wyjątkowo irytująca akcja miała przekonać odbiorców do zrezygnowania z rozmów przez telefon podczas jazdy samochodem.
Brazylijska agencja Publicis, przygotowując kampanię „Fright” („Strach”), postanowiła wykorzystać wrażliwość ludzkiego ucha na głośne i nieprzyjemne dźwięki, aby wzmocnić siłę kampanijnego przekazu: „Używanie telefonu komórkowego podczas jazdy zwiększa prawdopodobieństwo wypadku o 400%”. Do słuchu odbiorcom przemówiono przez megafon.
Do przechodniów na ulicy, rozmawiających przez telefon, podchodził ukradkiem mężczyzna i znienacka włączał im blisko ich uszu nagranie zderzających się samochodów. Nie jest dziwne, że większość odbiorców była przerażona i rozdrażniona. Tymczasem właściciel megafonu odwracał się i prezentował (czasami podczas ucieczki) swój podkoszulek z hasłem kampanii: “Dużo gorzej jest, gdy prowadzisz. Telefony komórkowe i jazda samochodem nie pasują do siebie.”
Kampania została przygotowana w ramach projektu „Reclame: por um mundo melhor” („Reclame: By świat był lepszy”) realizowanego przy okazji telewizyjnego programu „Reclame” w brazylijskiej stacji MultiShow sieci Globosat.
Natalia Ożegalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?