logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Łotwa, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  30.06.2015

Kamienna głowa

Your browser does not support the video tag.


Głowa – tam powstają pomysły, dzięki niej można się śmiać, jeść, zdobywać punkty w grze i całować. Jednak głowa może też zabić.

Grupa znajomych podróżuje samochodem, gdy nagle dochodzi do wypadku. Na skrzyżowaniu wpada na nich inny pojazd. W wyniku uderzenia, od strony tylnej kanapy w kierunku przedniej szyby zaczyna lecieć głaz. Siła bezwładności, sprawia że stanowi on większe zagrożenie dla pasażerów na przednich siedzeniach, niż sam fakt zderzenia z innym użytkownikiem drogi. Wbrew pozorom nie chodzi o źle zabezpieczony ładunek. Takim głazem może stać się każdy, kto nie przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa.

W podróżowaniu samochodem podstawę bezpieczeństwa stanowi obowiązek zapinania pasów. Niestety często bywa on ignorowany, dlatego wciąż powstają kolejne kampanie mające na celu uświadomienie społeczeństwu jak ważne jest, by to jednak robić. Jedną z nich jest spot łotewskiego Departamentu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (Road Traffic Safety Department), który został stworzony przez agencję DDB. Jego twórcy postanowili nieco odejść od typowego sposobu, w jaki najczęściej bywa przedstawiany ten problem. Dotychczas bywał on przedstawiany głównie poprzez naświetlenie negatywnych konsekwencji niezapinania pasów dla osoby, której to bezpośrednio dotyczy. Kampania natomiast pokazuje, że zignorowanie tego obowiązku może mieć też bardzo poważne konsekwencje dla współpasażerów. We wspomnianym spocie bardzo dosadnie zobrazowano to, co w momencie wypadku dzieje się z osobą nie zapiętą pasami, podróżującą na tylnej kanapie. Efekt często bywa tragiczny. Na szczęście, aby tego uniknąć, wystarczy poświęcić kilka sekund przed ruszeniem w drogę. Tyle trwa zapięcie pasów.

Maciej Zubel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Lifebelt
Czas:
2015.6.19
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Łotwa
Nadawca:
Road Traffic Safety Department
Media:
Telewizja
Wykonawca:
DDB Latvia
Adresaci:
Kierowcy i pasażerowie





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek