Głowa – tam powstają pomysły, dzięki niej można się śmiać, jeść, zdobywać punkty w grze i całować. Jednak głowa może też zabić.
Grupa znajomych podróżuje samochodem, gdy nagle dochodzi do wypadku. Na skrzyżowaniu wpada na nich inny pojazd. W wyniku uderzenia, od strony tylnej kanapy w kierunku przedniej szyby zaczyna lecieć głaz. Siła bezwładności, sprawia że stanowi on większe zagrożenie dla pasażerów na przednich siedzeniach, niż sam fakt zderzenia z innym użytkownikiem drogi. Wbrew pozorom nie chodzi o źle zabezpieczony ładunek. Takim głazem może stać się każdy, kto nie przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa.
W podróżowaniu samochodem podstawę bezpieczeństwa stanowi obowiązek zapinania pasów. Niestety często bywa on ignorowany, dlatego wciąż powstają kolejne kampanie mające na celu uświadomienie społeczeństwu jak ważne jest, by to jednak robić. Jedną z nich jest spot łotewskiego Departamentu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (Road Traffic Safety Department), który został stworzony przez agencję DDB. Jego twórcy postanowili nieco odejść od typowego sposobu, w jaki najczęściej bywa przedstawiany ten problem. Dotychczas bywał on przedstawiany głównie poprzez naświetlenie negatywnych konsekwencji niezapinania pasów dla osoby, której to bezpośrednio dotyczy. Kampania natomiast pokazuje, że zignorowanie tego obowiązku może mieć też bardzo poważne konsekwencje dla współpasażerów. We wspomnianym spocie bardzo dosadnie zobrazowano to, co w momencie wypadku dzieje się z osobą nie zapiętą pasami, podróżującą na tylnej kanapie. Efekt często bywa tragiczny. Na szczęście, aby tego uniknąć, wystarczy poświęcić kilka sekund przed ruszeniem w drogę. Tyle trwa zapięcie pasów.
Maciej Zubel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół