logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Polska, Edukacja, Walka z przemocą
   ──────  15.12.2017

Jeszcze Sieć czy już Sidła?



„Uważni Rodzice” to kampania, która zwraca uwagę na kluczową rolę rodzicielskiej uważności w ochronie dzieci przed zagrożeniami online. Projekt realizowany jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS) w ramach działań Polskiego Centrum Programu Safer Internet. Inauguracja kampanii miała miejsce w warszawskim kinie Atlantic 23 listopada 2017 roku. 

„Rodzicielstwo to wyzwanie. Uważaj, żeby czegoś nie przegapić” – pod takim hasłem realizowana jest kampania „Uważni Rodzice”. Bombardowani natłokiem codziennych obowiązków dorośli, jak często nie dostrzegają zagrożeń czyhających na ich nastoletnie dzieci. Internetowa sieć w błyskawicznym tempie przeradza się manipulujące sidła. Dlatego realizatorzy kampanii – Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – w szczególności  zwraca uwagę na kluczową rolę rodzicielskiej uważności w ochronie dzieci przed zagrożeniami online.

Głównym elementem kampanii jest film udostępniany w sieci w pełnej wersji (105 sek.) oraz w wybranych stacjach telewizyjnych w wersji 30-sekundowej

Przekazy kampanii koncentrują się na problemie uwodzenia dzieci w sieci. Jest to zjawisko oparte na manipulacji mającej na celu nakłonienie dziecka do tworzenia materiałów o charakterze erotycznym, a czasem również do spotkania i wykorzystania seksualnego. Nowe technologie ułatwiają sprawcom zbudowanie z dzieckiem bliskiej, intymnej relacji bez wiedzy rodziców.

Sprawcy manipulacji online na swoje ofiary wybierają zazwyczaj dzieci potrzebujące uwagi, docenienia, uznania swojej wartości i samotnie mierzące się z problemami.  Pozorne wsparcie dziecka przez sprawcę staje się często mechanizmem uwikłania w zagrażającą relację.

Dzieci, których rodzice znajdują czas na rozmowę, są uważni na zachowanie dziecka, potrafią dostrzec jego potrzeby i umiejętnie wychodzą im naprzeciw, w dużo mniejszym stopniu są narażone na manipulację, również w sieci. Brak dostatecznego wsparcia i zainteresowania ze strony rodziców zwiększa atrakcyjność sprawców przemocy online.

Znajomość dziecka ze sprawcą może przybrać m.in. formę relacji emocjonalnej, w której sprawca przyjmuje rolę chłopaka/dziewczyny i dąży do rozbudzenia w dziecku uczuć zakochania lub relacji mentorskiej, w której sprawca wciela się w rolę osoby, która dziecko rozumie, wspiera i uczy. Proces uwodzenia w sieci jest zjawiskiem złożonym – czas trwania, intensywność kontaktu oraz sposób, w jaki przebiega, zależy zarówno od osobowości i potrzeb sprawcy, jak i potrzeb oraz zachowania ofiary. Aby osiągnąć swój cel, sprawca buduje bliską relację i emocjonalne porozumienie z dzieckiem, stosując różne techniki manipulacji i fałszując swoją tożsamość np. zaniżając swój wiek.

Uwodzenie małoletnich przez Internet jest przestępstwem, za które grozi kara pozbawienia wolności do lat trzech. Dlatego też Wydział dw. z Handlem Ludźmi BK KGP współtworzy i wspiera kampanie, które uświadamiają rodzicom i najmłodszym jakie zagrożenia czyhają na nie w sieci.

Według danych Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK) aż 23,1% nastolatków przyznaje, że zdarzyło im się spotkać z osobą dorosłą poznaną w sieci. Tylko 39% z nich powiedziało o tym rodzicom, 29% nie powiedziało o tym nikomu. Dlatego też, spotkania takie jak to, są tak ważne, aby uświadomić sobie na jakie zagrożenia w Internecie narażone są dzieci.

„Rodzicielstwo to wyzwanie. Uważaj, żeby czegoś nie przegapić” – pod takim hasłem zostały przygotowane materiały towarzyszące akcji – broszura, strona internetowa, artykuły dostępne w prasie i internecie oraz scenariusze zajęć – pokazujących, czym jest uważne rodzicielstwo i jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka online.

Kampania „Uważni Rodzice” jest realizowana przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS) w ramach działań Polskiego Centrum Programu Safer Internet. Głównym partnerem akcji jest Fundacja Orange. Patronat nad kampanią objęła Policja. Działania współfinansowane są ze środków fundacji OAK

dzieci   |  pornografia   |  Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę   | 


Nazwa kampanii:
Uważni rodzice
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Edukacja, Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Nadawca:
Polskie Centrum Programu Safer Internet
Wykonawca:
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacja Orange
Adresaci:
Rodzice dzieci i młodzieży w Polsce
Hasło kampani:
Rodzicielstwo to wyzwanie. Uważaj, żeby czegoś nie przegapić





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek