logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Jeszcze Sieć czy już Sidła?
15.12.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Polska, Edukacja, Walka z przemocą

Jeszcze Sieć czy już Sidła?



„Uważni Rodzice” to kampania, która zwraca uwagę na kluczową rolę rodzicielskiej uważności w ochronie dzieci przed zagrożeniami online. Projekt realizowany jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS) w ramach działań Polskiego Centrum Programu Safer Internet. Inauguracja kampanii miała miejsce w warszawskim kinie Atlantic 23 listopada 2017 roku. 

„Rodzicielstwo to wyzwanie. Uważaj, żeby czegoś nie przegapić” – pod takim hasłem realizowana jest kampania „Uważni Rodzice”. Bombardowani natłokiem codziennych obowiązków dorośli, jak często nie dostrzegają zagrożeń czyhających na ich nastoletnie dzieci. Internetowa sieć w błyskawicznym tempie przeradza się manipulujące sidła. Dlatego realizatorzy kampanii – Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – w szczególności  zwraca uwagę na kluczową rolę rodzicielskiej uważności w ochronie dzieci przed zagrożeniami online.

Głównym elementem kampanii jest film udostępniany w sieci w pełnej wersji (105 sek.) oraz w wybranych stacjach telewizyjnych w wersji 30-sekundowej

Przekazy kampanii koncentrują się na problemie uwodzenia dzieci w sieci. Jest to zjawisko oparte na manipulacji mającej na celu nakłonienie dziecka do tworzenia materiałów o charakterze erotycznym, a czasem również do spotkania i wykorzystania seksualnego. Nowe technologie ułatwiają sprawcom zbudowanie z dzieckiem bliskiej, intymnej relacji bez wiedzy rodziców.

Sprawcy manipulacji online na swoje ofiary wybierają zazwyczaj dzieci potrzebujące uwagi, docenienia, uznania swojej wartości i samotnie mierzące się z problemami.  Pozorne wsparcie dziecka przez sprawcę staje się często mechanizmem uwikłania w zagrażającą relację.

Dzieci, których rodzice znajdują czas na rozmowę, są uważni na zachowanie dziecka, potrafią dostrzec jego potrzeby i umiejętnie wychodzą im naprzeciw, w dużo mniejszym stopniu są narażone na manipulację, również w sieci. Brak dostatecznego wsparcia i zainteresowania ze strony rodziców zwiększa atrakcyjność sprawców przemocy online.

Znajomość dziecka ze sprawcą może przybrać m.in. formę relacji emocjonalnej, w której sprawca przyjmuje rolę chłopaka/dziewczyny i dąży do rozbudzenia w dziecku uczuć zakochania lub relacji mentorskiej, w której sprawca wciela się w rolę osoby, która dziecko rozumie, wspiera i uczy. Proces uwodzenia w sieci jest zjawiskiem złożonym – czas trwania, intensywność kontaktu oraz sposób, w jaki przebiega, zależy zarówno od osobowości i potrzeb sprawcy, jak i potrzeb oraz zachowania ofiary. Aby osiągnąć swój cel, sprawca buduje bliską relację i emocjonalne porozumienie z dzieckiem, stosując różne techniki manipulacji i fałszując swoją tożsamość np. zaniżając swój wiek.

Uwodzenie małoletnich przez Internet jest przestępstwem, za które grozi kara pozbawienia wolności do lat trzech. Dlatego też Wydział dw. z Handlem Ludźmi BK KGP współtworzy i wspiera kampanie, które uświadamiają rodzicom i najmłodszym jakie zagrożenia czyhają na nie w sieci.

Według danych Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK) aż 23,1% nastolatków przyznaje, że zdarzyło im się spotkać z osobą dorosłą poznaną w sieci. Tylko 39% z nich powiedziało o tym rodzicom, 29% nie powiedziało o tym nikomu. Dlatego też, spotkania takie jak to, są tak ważne, aby uświadomić sobie na jakie zagrożenia w Internecie narażone są dzieci.

„Rodzicielstwo to wyzwanie. Uważaj, żeby czegoś nie przegapić” – pod takim hasłem zostały przygotowane materiały towarzyszące akcji – broszura, strona internetowa, artykuły dostępne w prasie i internecie oraz scenariusze zajęć – pokazujących, czym jest uważne rodzicielstwo i jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka online.

Kampania „Uważni Rodzice” jest realizowana przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS) w ramach działań Polskiego Centrum Programu Safer Internet. Głównym partnerem akcji jest Fundacja Orange. Patronat nad kampanią objęła Policja. Działania współfinansowane są ze środków fundacji OAK

dzieci pornografia Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę


Nazwa kampanii:
Uważni rodzice
Nadawca:
Polskie Centrum Programu Safer Internet
Wykonawca:
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacja Orange
Adresaci:
Rodzice dzieci i młodzieży w Polsce
Hasło kampani:
Rodzicielstwo to wyzwanie. Uważaj, żeby czegoś nie przegapić





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek