logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  17.03.2008

Jesteśmy nienormalni

Your browser does not support the video tag.


Czy podział na normalnych i nienormalnych jest jasny i sztywny? Nie. Każdy z nas jest tak naprawdę nienormalny. Każdy z nas jest inny, a przez to niepowtarzalny. Nieważne czy jest się bibliomanem czy ma się zespół Downa.

Na początku marca rozpoczęła się kampania „Wszyscy jesteśmy nienormalni” organizowana przez Fundację Pomocy Dzieciom „Jaś i Małgosia”. Jej celem jest zmiana stosunku do osób niepełnosprawnych umysłowo, a także pozyskanie 1% na działalność. Kampania jest prowadzono w Łodzi i potrwa do końca kwietnia.

W wesoły sposób, trochę na przekór, kampania pokazuje, że każdy ma swoje przywary, charakterystyczne cechy. Z tego powodu nie należy nikogo negatywnie odbierać. Inny to nie znaczy, że gorszy. To, że ktoś jest pracoholikiem, czy ma zespół Downa nie powinno budzić niechęci czy braku szacunku. Tymczasem rzeczywistość jest inna – niepełnosprawność umysłowa dalej wywołuje obawy i lęk, częściowo spowodowany niewiedzą.

Wśród środków przekazu kampanii wykorzystano m.in. plakaty (5.000), billboardy (30 szt. w Łodzi), spoty telewizyjne i foldery informacyjne (5.000 szt.) skierowane do środowisk opiniotwórczych. Kampania ma także charakter interaktywny. Informacja o niej dotarła do ponad 8 tys. osób, które kiedykolwiek wsparły Fundację. Baner kampanii będzie można zobaczyć na serwisie Nasza Klasa.

Ważnym wydarzeniem podczas trwania kampanii był Papaya Dance na Rynku Manufaktury w Łodzi (14 marca br.). Łodzianie tańczyli wspólnie z Urszulą Dudziak. Papaya Dance to motyw z utworu Urszuli Dudziak i Michała Urbaniaka z 1976 r. Robi on aktualnie zawrotną karierę zagranicą. Hit zdobywa fanów wśród mieszkańców Azji i Ameryki Łacińskiej, tańczą go mieszkańcy Korei Południowej.

Fundacja Pomocy Dzieciom „Jaś i Małgosia” prowadzi warsztaty terapii zajęciowej, organizuje turnusy rehabilitacyjne. Prowadzi także program Teatr bez Kurtyny. Warsztaty teatralne to sposób na społeczną rehabilitację niepełnosprawnych intelektualnie podopiecznych. Umiejętności zdobyte podczas warsztatów prezentują oni podczas występów w Manufakturze oraz Teatrze Jaracza w Łodzi.

Od września Fundacja planuje otwarcie szkoły publicznej dla kilkudziesięciu dzieci niepełnosprawnych. Przez pierwsze cztery miesiące szkoła będzie musiała utrzymać się sama. Przepisy prawa pozwalają na przekazanie subwencji oświatowej dopiero po 4 miesiącach działania szkoły. Środki pozyskane z akcji 1% wykorzystywane będą na potrzeby prowadzenia placówki.

Strona Fundacji Pomocy Dzieciom „Jaś i Małgosia”: www.jasmalgosia.pl
M.Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Wszyscy jesteśmy nienormalni
Czas:
2008.3.7 - 2008.4.30
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Pomocy Dzieciom „Jaś i Małgosia”
Media:
Telewizyja, mailing, outdoor, eventy
Wykonawca:
Fundacja Pomocy Dzieciom „Jaś i Małgosia”
Adresaci:
Podatnicy
Hasło kampani:
Wszyscy jesteśmy nienormalni





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek