Skąd się bierze przemoc wśród dzieci? Według twórców tej kreacji naśladują one bohaterów występujących w grach komputerowych, które niejednokrotnie pełne są brutalności, a kontakt z takimi zachowaniami przekłada się na prawdziwe życie i stosunki z innymi ludźmi. Kreacja porusza kontrowersyjny temat, ponieważ wiele autorytetów nie zgadza się z taką opinią.
Grafiki przygotowane dla tej kampanii przedstawiają półdziecko-półpotwora, który atakuje inne dziecko. W ten sposób ukazany został wpływ bohaterów gier komputerowych na dzieci – identyfikują się one z postaciami w nich występującymi przez co w relacjach z innymi osobami postępują podobnie jak one, odwołując się do zachowań przemocowych.
Jest to kampania przeciw agresji występującej w grach, jednakże przede wszystkim skierowana jest ona do rodziców, by ostrzec ich przed niebezpieczeństwem związanym z graniem w gry, które są brutalne. Oprócz hasła „Kids are what they play” („Dzieci są tym, w co grają”) na grafikach zamieszczono informację: Gry wideo i rzeczywistość czasem może stać się jednym światem. Sprawdź ocenę zawartości gry zanim pozwolisz w nią grać swoim dzieciom.
Twórcy nawołują do tego, by rodzice sprawdzali opinie oraz fabuły gier zanim wyrażą zgodę na korzystanie z nich przez dzieci. Akcję dla Youth Guardian Foundation przygotował oddział agencji Leo Burnett z Tajlandii.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!
-
24.05.2023
Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi
-
23.05.2023
Mały Książę i Kundelek
-
17.05.2023
Ucieczka z więzienia. Bez peletonu