Skąd się bierze przemoc wśród dzieci? Według twórców tej kreacji naśladują one bohaterów występujących w grach komputerowych, które niejednokrotnie pełne są brutalności, a kontakt z takimi zachowaniami przekłada się na prawdziwe życie i stosunki z innymi ludźmi. Kreacja porusza kontrowersyjny temat, ponieważ wiele autorytetów nie zgadza się z taką opinią.
Grafiki przygotowane dla tej kampanii przedstawiają półdziecko-półpotwora, który atakuje inne dziecko. W ten sposób ukazany został wpływ bohaterów gier komputerowych na dzieci – identyfikują się one z postaciami w nich występującymi przez co w relacjach z innymi osobami postępują podobnie jak one, odwołując się do zachowań przemocowych.
Jest to kampania przeciw agresji występującej w grach, jednakże przede wszystkim skierowana jest ona do rodziców, by ostrzec ich przed niebezpieczeństwem związanym z graniem w gry, które są brutalne. Oprócz hasła „Kids are what they play” („Dzieci są tym, w co grają”) na grafikach zamieszczono informację: Gry wideo i rzeczywistość czasem może stać się jednym światem. Sprawdź ocenę zawartości gry zanim pozwolisz w nią grać swoim dzieciom.
Twórcy nawołują do tego, by rodzice sprawdzali opinie oraz fabuły gier zanim wyrażą zgodę na korzystanie z nich przez dzieci. Akcję dla Youth Guardian Foundation przygotował oddział agencji Leo Burnett z Tajlandii.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS