Oto rzeczywistość typowego nastolatka: gitara, plakaty na ścianach i ogromna potrzeba, by coś się zmieniło. Na początek może być fryzura, ale – jak wiadomo – w ślad za wyglądem podążają również inne życiowe kwestie.
Kampania społeczna A Taste For Life w prosty, ale wyjątkowo sugestywny sposób ukazuje doniosłą rolę rodziców w kształtowaniu pierwszych dorosłych wyborów dziecka i mądrym asystowaniu w procesie ich dojrzewania. Dane przytoczone w finale filmu dają zaś do myślenia, jak niewiele trzeba, by proces ten został nieodwołalnie zaburzony:
Wysokie wskaźniki spożycia alkoholu to problem, z którym Litwa zmaga się od lat. I chociaż ogólne spożycie alkoholu spada, wciąż utrzymują się tam niepokojące trendy: co siódme dziecko poznaje alkohol w domu – przez własną rodzinę. Praktyka ta często jest postrzegana jako „bezpieczny” sposób „oswajania” dzieci z alkoholem, ale – jak pokazują badania – zaangażowanie rodziców w pierwszy drink córki lub syna wcale nie zmniejsza ryzyka późniejszych problemów z uzależnieniem. Powyższy film przypomina, że z nastolatkiem można dzielić o wiele więcej niż pierwszą szklankę lub kieliszek.
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
-
21.10.2025Kreacje / printy
Żeby tylko nie przegrali…

