Symboliczną datę 11/11/11 tworzy sześciu salutujących weteranów II wojny światowej i wojny koreańskiej, reprezentujących trzy skrzydła Kanadyjskich Sił Zbrojnych: siły lądowe, powietrzne oraz marynarkę wojenną.
W ten niekonwencjonalny sposób kreacja nawiązuje do kolejnej rocznicy Święta Pamięci (11/11/11) i ma przypomnieć obywatelom Kanady o potrzebie pielęgnowania historii i o poległych w czasie wojen rodakach. Kampanię przygotowała agencja DDB z Toronto. Dopełnieniem obrazu jest czerwony mak (międzynarodowy symbol Święta Pamięci) oraz hasło „Remember” (Pamiętaj).
„Dzień Pamięci” to święto obchodzone w wielu krajach Wspólnoty Narodów (m.in. Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii) upamiętniające żołnierzy poległych za ojczyznę w konfliktach zbrojnych. Termin święta nawiązuje do daty podpisania traktatu kończącego I wojnę światową (11 listopada 1918 roku o godzinie 11:00).
Minimalistyczna kreacja będąca częścią projektu „The Memory Project – Stories of The Second World War” została wykonana na zlecenie The Historica Dominion-Institute. Jest to największa kanadyjska organizacja pozarządowa, której celem działalności jest budowanie społeczeństwa obywatelskiego, poprzez promowanie wiedzy o historii kraju i jej bohaterach.
Zwieńczeniem kampanii był performance, który odbył się 11 listopada 2011 roku w trakcie obchodów Święta Pamięci w miejskim ratuszu w Toronto.
N. Ożegalska-Łukasik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka