Jedno uderzenie powala na ziemię wiele kobiet. Bohaterkami kampanii „Vicious Cycle of Violence” („Błędne koło przemocy”) są kobiety z Indii, Malezji i Chin. Przemoc domowa metaforycznie ujęta na trzech reklamach jest jedną z głównych przyczyn zgonów kobiet pomiędzy 18 a 44 rokiem życia na świecie.
W rodzinach i środowiskach dotkniętych przemocą, skłonność do aktów agresji, podobnie jak do roli ofiary, jest w pewien sposób dziedziczna. Z pokolenia na pokolenie, mężczyźni są oprawcami, kobiety są przez nich bite. Kreacje kampanii ilustrują to błędne koło, od jednego ciosu upada córka i wnuczka, babka i prababka, trudno powiedzieć, która jest którą i która upadła pierwsza. I nie to jest istotne. Najważniejsze by zatrzymać „błędne koło przemocy”.
Kreacje kampanii na zlecenie AWARE – stowarzyszenia Association of Women for Action and Research – przygotowała agencja Lowe z Singapuru. Hasło “If it happens once, it could happen again” („Jeśli stało się to raz, może zdarzyć się ponownie”) odnosi się do mechanizmu zaprzeczania, który często stosują ofiary przemocy. Prześladowane kobiety, przerażone perspektywą konfrontacji, chętnie wierzą, że „to się już nigdy nie powtórzy” nawet jeśli zdarzyło się po raz setny.
Ł. Koziara
————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Plakaty „Vicious Cycle of Violence” w dosłowny sposób ilustrują tematykę zawartą w kampanii. Autorzy korzystając z medium, jakim jest fotografia, ukazują problem bezpośrednio i dobitnie. Maltretowane z pokolenia na pokolenie kobiety tworzą swoiste domino przemocy, których autor-oprawca nie jest widoczny w kadrze żadnego ze zdjęć. Dramatyzm i napięcie ujęć podkreśla ciemne tło, temperatura świateł i zszarzałe „smutne” kolory.
Borys Włoczkowski
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!