Jedno na dziesięć
We Francji jedno na dziesięcioro dzieci pada ofiarą znęcania się. To ogromna liczba, niestety, mało kto zdaje sobie sprawę ze skali problemu.
By uzmysłowić powagę sytuacji BURGER KING®, przy współpracy z organizacją charytatywną Les Papillons, zainicjował niecodzienną akcję, wykorzystującą logotyp, media społecznościowe oraz infrastrukturę sieci – w tym neony, stoliki, opakowania na frytki, etc. Wszystko zaczęło się od ostatniej litery w logo BURGER KING®, która we wszystkich mediach cyfrowych stała się szara. Następnie w restauracjach na każde dziesięć stolików, każde dziesięć kas samoobsługowych, dziesięć torebek etc., jedno podmieniono na szare. Działaniom towarzyszyło hasło: „Jeden szary obiekt na dziesięć jest zauważalny. Jedno dziecko na dziesięć, będące ofiarą znęcania, zauważalne jest znacznie mniej”:
Oprócz podnoszącej świadomość kampanii, BURGER KING® przekazał cały dochód ze sprzedaży menu King Junior w dniu 9 listopada 2023 roku na rzecz organizacji pozarządowej Les Papillons, której celem statutowym jest walka ze znęcaniem się nad dziećmi:
Kampania została ściśle zintegrowana z kalendarzem „świąt” antyprzemocowych – Międzynarodowym Dniem Przeciwko Przemocy i Nękaniu w Szkole (International Day Against Violence and Bullying at School), obchodzonym w pierwszy czwartek listopada (tegoroczna edycja wypadła 2 listopada 2023) oraz obchodzonym tydzień później, w drugi czwartek listopada we Francji Narodowym Dniem Przeciwko Przemocy i Nękaniu w Szkole (tegoroczna edycja 9 listopada 2023).
Więcej na temat organizacji Les Papillons znajduje się na: https://www.associationlespapillons.org/
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie