logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Jedno danie w menu
21.10.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Austria

Jedno danie w menu



2024 to dla Austrii rok maratonu wyborczego, który rozpoczął się już w styczniu głosowaniem do Izb Pracowniczych (Arbeiterkammer), reprezentujących interesy niemal czterech milionów osób zatrudnionych na terenie kraju. Kalendarz wyborczy zamyka zaplanowana na 29 września elekcja powszechna. Austriackie media wręcz określiły 2024 jako „Superwahljahr” − super rok wyborczy.

Aby podkreślić znaczenie demokratycznego głosowania, tamtejszy oddział Burger Kinga oraz wiedeńska agencja Jung von Matt DONAU sięgnęli po wymowny, dający do myślenia chwyt: w wybranych restauracjach ograniczyli menu do tylko jednej pozycji. Zgłodniali klienci sieci raz po raz ze zdziwieniem odkrywali, że zamiast normalnego, pełnego menu – od Big Kinga po Chili Cheese Nuggets – kupić mogą wyłącznie Whoppery.

Ukryte kamery uchwyciły pełen wachlarz reakcji klientów: od zdziwienia, poprzez niedowierzanie, nerwowy śmiech aż po wściekłość (można je podejrzeć na filmie poniżej). Dopiero po burzliwych dyskusjach pracownicy restauracji ujawniali prawdziwy cel akcji: uzmysłowienie obywatelom Austrii co naprawdę oznacza brak prawa wyboru.

Celem kampanii jest podkreślenie znaczenia prawa do głosowania w wyborach krajowych. Przed 29 września film z kampanii został udostępniony w mediach społecznościowych, cały zaś przekaz opatrzono hashtagiem #YourVoteMatters.

https://video.adsoftheworld.com/r8zvxacmuc8s9nr2up1de4748zqn.mp4

txt: Dorota Chrobak

burger king Austria integrated experiential


Nazwa kampanii:
Burger King abolishes menu choice to highlight democracy
Czas:
2024.9
Nadawca:
Burger King
Media:
experiential, integrated
Wykonawca:
Jung von Matt DONAU, Vienna, Austria
Hasło kampani:
#YourVoteMatters





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek