Cechą charakterystyczną handlu w Warszawie są liczne nielegalne stragany na ulicach. Dezorganizują ruch, przeszkadzają przechodniom, a na ich właścicieli nakładane są kary. Stołeczne Centrum Komunikacji Społecznej po raz drugi organizuje kampanię „W dzień targowy”. Celem przedsięwzięcia jest zachęcenie kupców do przeniesienia działalności na targowiska jednodniowe, a mieszkańców do robienia tam zakupów.
Rozwiązaniem problemu handlu ulicznego, proponowanym przez Ratusz jest organizowanie jednodniowych targowisk. Co tydzień, od wtorku do niedzieli, w różnych częściach miasta, za niewielką opłatą kupcy mogą na nich ustawić swoje stoiska i prowadzić zgodny z prawem handel. Po kilku godzinach handel kończy się, a plac jest sprzątany przez miejskie służby.
Z badań przeprowadzonych przez stołeczne Centrum Komunikacji Społecznej wynika, że warszawiacy chętnie robią zakupy na miejskich targowiskach. Ponad 70% z nich pozytywnie oceniło pomysł stworzenia bazarów jednodniowych. W takich miejscach mieszkańcy stolicy najchętniej kupują artykuły spożywcze, głównie świeże warzywa, owoce, wędliny czy kwiaty.
W ramach kampanii do mieszkańców oraz kupców trafią ulotki, które będzie można znaleźć w miejskich środkach transportu. Dodatkowo w metrze będzie wyświetlany spot kampanii. Na miejską stronę internetową powróci także banner, pod którym będzie można znaleźć szczegółowe informacje dotyczące targowisk jednodniowych oraz wykazy miejsc przeznaczonych do handlu.
Przeniesienie stoiska na bazar jednodniowy wiąże się dla handlarza z niewielkimi opłatami i formalnościami. Legalizacja działalności sprawia, że sprzedający unikają wysokich kar pieniężnych oraz ewentualnego zdeponowania towaru w przypadku handlu w miejscach niedozwolonych.
Obecnie na terenie Warszawy funkcjonuje 11 jednodniowych bazarów. Swoje targowiska mają już: Białołęka, Praga Północ, Praga Południe, Rembertów, Śródmieście, Ursynów, Wesoła, Wola.
Szczegółowe informacje dotyczące opłat, formalności oraz wykazy miejsc handlowych znajdują się na: www.um.warszawa.pl
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS