logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Jedna z Kampanii Społecznych Roku dotarła do 10 mln osób
14.09.2016
Tematy: Wydarzenia

Jedna z Kampanii Społecznych Roku dotarła do 10 mln osób



Kampania „Możesz to zmienić”, rozpoczęta w czerwcu ubiegłego roku, dotarła do 10 mln odbiorców w Polsce i została Kampanią Społeczną Roku 2015 w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie. Internauci wskazali ją w głosowaniu jako jedną z kampanii, spośród których eksperckie jury wyłoniło później zwycięzcę.

Akcja miała być odpowiedzią na problem obojętności społecznej i braku reakcji na napaści w miejscach publicznych. Impulsem do jej powstania kampanii była prawdziwa historia jednego z jej twórców. Paweł Dąbrowa jako jedyny z kilkunastu świadków napaści w centrum Warszawy zareagował i powstrzymał atakującą osobę. Po tym wydarzeniu wspólnie z Anną Bielecką i przyjaciółmi postanowili stworzyć kampanię zachęcającą do działania w takich sytuacjach.

Kluczowe w budowaniu strategii kampanii było scharakteryzowanie grupy docelowej, której najbardziej dotyczy ten problem i wybranie odpowiednich kanałów dotarcia z przekazem kampanii. W naszym przypadku były to młode osoby w wieku 16-34 lat. Dobrze znając tę grupę zdecydowaliśmy oprócz mediów tradycyjnych wykorzystać siłę mediów społecznościowych – mówi Paweł Dąbrowa, współtwórca kampanii.

Stworzono interaktywny film, w trakcie ktorego widzowie mogli zadecydować o rozwoju sytuacji, w ciągu 20 sekund decydując, czy podejmą próbę uratowania ofiary napaści. Rozwiązanie miało uświadomić, że podjęcie działania może uratować życie lub zdrowie człowieka.

Spot kampanii był emitowany przez kilka tygodni na monitorach w komunikacji miejskiej większości miast wojewódzkich, na telebimach w czasie rozgrywek sportowych, na monitorach w urzędach miejskich oraz przed projekcjami filmów w całej sieci kin Cinema City. O kampanii powstało kilkaset publikacji. Gościliśmy w wielu programach telewizyjnych oraz radiowych – podaje współtworca inicjatywy Anna Bielecka.

Kampania była promowana również przez znane osoby ze świata kultury i sztuki. Ambasadorami kampanii zostali m.in.: Urszula Dudziak, Mela Koteluk, zespół Sound’n’Grace, Anna Karczmarczyk, Klaudia Halejcio, Józef Pawłowski, Filip Bobek, muzyk Liber, Marika a także Miss Polski 2015 Ewa Mielnicka. Była również wspierana przez blogerów. Autorzy szacują, że widziało ją 10 mln odbiorców.

Jeszcze kilka miesięcy temu sami uczyliśmy się jak tworzyć kampanie społeczne. Dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu, dzisiaj to my doradzamy innym jak przygotowywać skuteczne kampanie społeczne. Jesteśmy zapraszani do wygłaszania prelekcji przez różne instytucje, uczelnie i fundacje. Szkolimy również znane korporacje z tego zakresu – dodaje Paweł Dąbrowa,  Autorzy zapewniają, że będą tworzyć kolejne kampanie.

„Możesz to zmienić” została wybrana Kampanią Społeczną Roku 2015 w kategorii Akcje zaangażowane społecznie. Celem konkursu Kampania Społeczna Roku jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym, którego przejawem są kampanie społeczne, czyli działania komunikacyjne na rzecz wspólnego dobra, wykorzystujące działania reklamowe i public relations. 

Opis kampanii znajduje się na stronie kampaniespoleczne.pl.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek