Kampania „Możesz to zmienić”, rozpoczęta w czerwcu ubiegłego roku, dotarła do 10 mln odbiorców w Polsce i została Kampanią Społeczną Roku 2015 w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie. Internauci wskazali ją w głosowaniu jako jedną z kampanii, spośród których eksperckie jury wyłoniło później zwycięzcę.
Akcja miała być odpowiedzią na problem obojętności społecznej i braku reakcji na napaści w miejscach publicznych. Impulsem do jej powstania kampanii była prawdziwa historia jednego z jej twórców. Paweł Dąbrowa jako jedyny z kilkunastu świadków napaści w centrum Warszawy zareagował i powstrzymał atakującą osobę. Po tym wydarzeniu wspólnie z Anną Bielecką i przyjaciółmi postanowili stworzyć kampanię zachęcającą do działania w takich sytuacjach.
Kluczowe w budowaniu strategii kampanii było scharakteryzowanie grupy docelowej, której najbardziej dotyczy ten problem i wybranie odpowiednich kanałów dotarcia z przekazem kampanii. W naszym przypadku były to młode osoby w wieku 16-34 lat. Dobrze znając tę grupę zdecydowaliśmy oprócz mediów tradycyjnych wykorzystać siłę mediów społecznościowych – mówi Paweł Dąbrowa, współtwórca kampanii.
Stworzono interaktywny film, w trakcie ktorego widzowie mogli zadecydować o rozwoju sytuacji, w ciągu 20 sekund decydując, czy podejmą próbę uratowania ofiary napaści. Rozwiązanie miało uświadomić, że podjęcie działania może uratować życie lub zdrowie człowieka.
Spot kampanii był emitowany przez kilka tygodni na monitorach w komunikacji miejskiej większości miast wojewódzkich, na telebimach w czasie rozgrywek sportowych, na monitorach w urzędach miejskich oraz przed projekcjami filmów w całej sieci kin Cinema City. O kampanii powstało kilkaset publikacji. Gościliśmy w wielu programach telewizyjnych oraz radiowych – podaje współtworca inicjatywy Anna Bielecka.
Kampania była promowana również przez znane osoby ze świata kultury i sztuki. Ambasadorami kampanii zostali m.in.: Urszula Dudziak, Mela Koteluk, zespół Sound’n’Grace, Anna Karczmarczyk, Klaudia Halejcio, Józef Pawłowski, Filip Bobek, muzyk Liber, Marika a także Miss Polski 2015 Ewa Mielnicka. Była również wspierana przez blogerów. Autorzy szacują, że widziało ją 10 mln odbiorców.
Jeszcze kilka miesięcy temu sami uczyliśmy się jak tworzyć kampanie społeczne. Dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu, dzisiaj to my doradzamy innym jak przygotowywać skuteczne kampanie społeczne. Jesteśmy zapraszani do wygłaszania prelekcji przez różne instytucje, uczelnie i fundacje. Szkolimy również znane korporacje z tego zakresu – dodaje Paweł Dąbrowa, Autorzy zapewniają, że będą tworzyć kolejne kampanie.
„Możesz to zmienić” została wybrana Kampanią Społeczną Roku 2015 w kategorii Akcje zaangażowane społecznie. Celem konkursu Kampania Społeczna Roku jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym, którego przejawem są kampanie społeczne, czyli działania komunikacyjne na rzecz wspólnego dobra, wykorzystujące działania reklamowe i public relations.
Opis kampanii znajduje się na stronie kampaniespoleczne.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS