W lutym, 2017 roku została zrealizowana printowa kampania „One Gene Away”. Przedstawione na zdjęciach chorujące dzieci – baletnica oraz koszykarz – prezentują swoje marzenia, których realizację przekreślić może jeden gen. Mutacja jednego genu decyduje o rdzeniowym zaniku mięśni (SMA). Organizacja Cure SMA wychodzi chorobie na przeciw – zapewniając leczenie pacjentów oraz finansując przełomowe badania. „One Gene Away” zachęca do finansowego wsparcia działań organizacji. Za wykonanie koncepcji kreatywnej odpowiada agencja GSW New York

Rdzeniowy zanik mięśni (SMA) to rzadka choroba o podłożu genetycznym, której istotą jest osłabienie i stopniowy zanik mięśni. Przyczyną obumierania neuronów ruchowych, co skutkuje zanikiem mięśni, jest wada genetyczna – mutacja genu. Jeden gen, który odpowiada za kodowanie SMN – białka niezbędnego do funkcjonowania neuronów ruchowych – decyduje o rozwoju choroby. Jedną z najbardziej obiecujących metod leczenia rdzeniowego zaniku mięśni jest terapia genowa, która polega na „naprawianiu” uszkodzonego genu SMN1. Dokonuje się tego przez „zainfekowanie” komórek nerwowych specjalnymi wirusami przenoszącymi brakujący fragment kodu genetycznego.
Zaawansowane prace nad leczeniem oraz terapią genową w SMA prowadzi kilka ośrodków naukowych na świecie
Kampania „One Gene Away” realizowana jest celem wsparcia CURE SMA – organizacji oferującej leczenie rdzeniowego zaniku mięśni oraz edukację chorych. Dzięki zaangażowaniu finansowemu adresatów kampanii, dziecięce marzenia mają szansę realizacji. W działalność dobroczynną organizacji wpisane jest finansowanie przełomowych badań oraz zapewnienie wsparcia emocjonalnego pacjentom i ich najbliższym. Szczegóły udostępnione są na oficjalnej stronie http://www.curesma.org

zobacz także
-
15.10.2025slider
NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką
-
13.10.2025Kampanie
Szwecja na receptę
-
10.10.2025slider
Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym
-
28.09.2025Kreacje / printy
Jeśli znasz ten album
-
26.09.2025Kampanie
Razem przy planszy – razem w emocjach!
-
08.09.2025Kampanie
To, czego nie ma w plecaku, boli

