Problem alkoholowy kierowców jest zjawiskiem ogólnoświatowym – to co stanowi różnicę pomiędzy poszczególnymi krajami, to sposób radzenia sobie z nim. W południowoamerykańskiej Kostaryce tematu podjął się gigant branży spożywczej Florida Bebidas. Firma produkująca m. in. dla takich marek jak Pepsi, czy Heineken, zleciła agencji Jotabegu Grey wykonanie akcji przypominającej o tym jak poważne konsekwencje może mieć dla kierowcy prosta decyzja o tym czy wypić kolejnego drinka.
Osią kreacji jest wolna wola, bo jak głosi hasło „Sam decydujesz dokąd jechać. Jeśli piłeś – nie jedź”. Oprócz 'kija’ w postaci obrazu miasta widma, gdzie grobowce pełnią rolę budynków, reklamodawca oferuje tez 'marchewkę’ w postaci pomysłu „wyznaczonego kierowcy”. Polega on na wyznaczeniu z grupy znajomych, którzy wspólnie spędzają czas, jednej osoby, która tego wieczoru nie pije alkoholu, a następnie rozwozi wszystkich do domu. Jest to odpowiedzialna rola i wymaga świadomej decyzji, ale na tym właśnie oparty jest przekaz i idea akcji – na odpowiedzialnym wyborze.
A. Dudkowski
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
09.01.2023
Posiniaczone statystyki
-
05.01.2023
Zabójcy mimo woli