logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Janusz Chabior kontra „hora curka”
07.06.2019
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci

Janusz Chabior kontra „hora curka”



„W Internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym” – namawia aktor Janusz Chabior w najnowszej kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX. Siedem filmów w przewrotny i zgryźliwy sposób piętnuje najgorsze zachowania w serwisie i całej sieci.

„Proszę mi pomuc mam horom curke”, tak brzmiało autentyczne (także w zakresie gramatyki, ortografii i interpunkcji) ogłoszenie, które szybko podchwycili użytkownicy sieci. Z czasem przekształciło się ono w popularny internetowy mem, będący symbolem roszczeniowości, połączonego z nadużywaniem i wykorzystywaniem ludzkiej empatii, charakterystyczny zwłaszcza dla bywalców serwisów sprzedażowych. Wystawiający przedmioty na OLX i Allegro często dostają wiadomości od matek „horych curek”, a poważne firmy są nagabywane o podarowanie samochodu. Oczywiście za darmo.

Kampania serwisu OLX to odpowiedź na hejt i brak kultury w sieci. Chcemy wyraźnie powiedzieć, że się od tego odcinamy i przypomnieć o pewnych zasadach – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing OLX.pl. Janusz Chabior wydał nam się idealny do roli kogoś, kto jest w stanie pomóc zaprowadzić porządek w serwisie. A może przy okazji także w pozostałej części sieci, bo zależy nam, by propagować pozytywne zachowania. I nie chodzi o to, by kogoś zganić czy ośmieszyć, ale by zmienić niefajne internetowe relacje w bardziej przyjazne. Tak jak w realnym życiu, kiedy na przykład idziemy do sklepu, mówimy „dzień dobry”, jesteśmy po prostu mili, a nawet żartujemy ze sprzedawcą. Takiej atmosfery chcemy w OLX – podkreśla.

Punktem wyjścia do pomysłu była obserwacja, że najczęściej „sprawcy” hejtu czy innych chamskich zachowań w sieci czują się bezkarnie, bo są anonimowi. Chowając się za ekran komputera i obrzucając błotem osobę po drugiej stronie, nie traktują jej jak kogoś znajomego czy bliskiego, kogo lubią i szanują – wyjaśnia Radosław Smorga, business director 180heartbeats + Jung v Matt. Po prostu przestają zachowywać się jak ludzie. Dlatego postanowiliśmy rozładować hejterskie sytuacje humorem, pokazać konkretne twarze i charaktery, by nadać im bardziej cywilizowany, ludzki wymiar – dodaje.

Na potrzeby kampanii, która potrwa najbliższe trzy tygodnie, agencja 180heartbeats + Jung v Matt przygotowała serię siedmiu filmów do Internetu i social mediów. Ich reżyserem jest Maciej Buchwald, niezależny reżyser filmowy, blisko związany z teatrem improwizowanym Klancyk. Spoty wyprodukował dom produkcyjny F25.

Więcej na temat kampanii można się dowiedzieć TUTAJ.

internet hejt OLX kultura osobista Janusz Chabior Maciej Buchwald aukcje internetowe


Nazwa kampanii:
A co gdyby?
Nadawca:
OLX
Media:
internet
Wykonawca:
agencja 180heartbeats + Jung v Matt, F25
Adresaci:
użytkownicy internetu
Hasło kampani:
A co gdyby?





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek