Trwa ogólnopolska kampania Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na życie” promująca wiedzę na temat medycyny transplantacyjnej. Publiczną deklarację w kwestii oddania narządów po śmierci i apel do fanów umieściło na swoich profilach w mediach społecznościowych wiele znanych osób.
Krystyna Janda, Przemysław Saleta, Patrycja Markowska, Marta Kossakowska „Marika”, Magdalena Różczka, Katarzyna Bujakiewicz, Dorota Czaja,Radek Kotarski, Bartosz Obuchowicz, Katarzyna Bosacka, Natalia Przybysz, Izabela Zwierzyńska, Piotr Machalica, Sebastian Cybulski i Anna Rusowicz przyłączyli się do publicznego deklarowania swojej zgody na oddanie narządów i tkanek po śmierci.
To najpiękniejsza pomoc, najmniejszym kosztem – pisze do swoich fanów Patrycja Markowska, Człowiek jest wielki nie przez to co ma, ale przez to czym dzieli się z innymi – apeluje na fanpage’u Piotr Polk, Ciało zostało mi pożyczone na krótki okres życia, być może część jego po śmierci przysłuży się komuś jeszcze – komentuje Anna Rusowicz, Jeśli jakaś mniejsza lub większa część ciała, w którym mieszkam, da lub przedłuży komuś życie, kiedy ja przestanę w tym ciele mieszkać, to wspaniale! Na zdrowie! – zachęca Marika.
Celem akcji jest zwrócenie uwagi na to, jak ważne jest deklarowanie swojej woli odnośnie zostania dawcą po śmierci. Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez TNS Polska, na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w październiku ubiegłego roku, mimo że ponad połowa społeczeństwa deklaruje chęć oddania po śmierci narządów i tkanek do przeszczepu, aż 80% Polaków nigdy nie rozmawiało na ten temat z bliskimi. Publiczne deklaracje znanych osób mają udowodnić, że trudne decyzje, nie muszą, a wręcz nie powinny być tematem tabu.
Znane osoby deklarowały swoją wolę za pośrednictwem stworzonej w ramach kampanii aplikacji dostępnej pod adresem deklaracja.zgodanazycie.pl. Narzędzie umożliwia wygenerowanie spersonalizowanego oświadczenia woli w formie graficznej i udostępnienie go w mediach społecznościowych. Wypełnienie deklaracji nie ma mocy prawnej, ale jest ważne, bo dzięki niej bliscy mają szansę dowiedzieć się jaka jest wola danej osoby.
Część osób, które zaangażowały się w kampanię, nie tylko zadeklarowało swoją wolę za pośrednictwem mediów społecznościowych, ale również wzięło udział w krótkim filmie. Uczestnicy nagrania komentowali dlaczego warto przekazać swoje narządy do przeszczepu, dając jednocześnie innym szanse na nowe życie. Film został nagrany podczas największej w Polsce imprezy sportowej promującej transplantologię – „Biegu Po Nowe Życie”, 19 marca w Wiśle.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS