logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  02.10.2014

Jakie mogą być piersi



Delikatne, aksamitne, pulchne, jędrne… różnych przymiotników można użyć, aby opisać piersi. Okazuje się jednak, że nie są to pierwsze określenia, które przychodzą do głowy kobietom. Skojarzenia, które królują w świadomości pań wiążą się z rozmiarem i wyglądem piersi – duże, małe, średnie. Niestety, nie świadczą one o dobrej znajomości własnego ciała.

Do takich wniosków doszła organizacja CoppaFeel podczas sondy ulicznej, zorganizowanej w ramach kampanii pod nazwą „What normal feels like for you?” („Co dla Ciebie oznacza „normalne”?”). Hasło akcji nie przypadkowo zbudowane jest na bazie idiomu, odwołującego się, w dosłownym znaczeniu, do zmysłu dotyku (ang. feel – dotykać; what it feels like – jakie/jak to jest?). Organizacja ma na celu zwrócenie uwagi, zarówno kobiet jak i mężczyzn, na wszystkie elementy charakterystyki ich klatek piersiowych – związane z wyglądem, rozmiarem i strukturą. Bowiem dokładne poznanie własnego ciała w „normalnym”, czyli zdrowym stanie, daje szansę dostrzeżenia zmian, które mogą świadczyć o chorobie. Aby zachęcić młode Brytyjki oraz Brytyjczyków do zapoznania i zaprzyjaźnienia się z własnymi piersiami, a także do profilaktyki antynowotworowej, CoppaFeel przygotowała serię plakatów, które publikowano w prasie, na billboardach oraz w przymierzalniach sklepów. Przedstawiają one nagie, kobiece piersi, na których namalowane zostały słowa określające to, jakie są one w dotyku. Hasła kampanii propagowano również na dziesięciu brytyjskich letnich festiwalach. Na stronie internetowej zawarto opis akcji, który zachęca odbiorców do publikowania na portalach społecznościowych określeń, opisujących piersi i opatrywania ich hasłem #WhatNormalFeelsLike. Działanie to ma na celu stworzenia słownika pojęć, które mogą być pomocne w autodiagnozie, a także promowanie profilaktyki raka piersi.

Organizacja CoppaFeel została założona w 2009 r. przez Kristin Hallenga, u której w wieku 23 lat zdiagnozowano raka piersi w zaawansowanym stadium, z przerzutami. Kris stworzyła fundację, aby zapobiec niefrasobliwości młodych kobiet i mężczyzn w stosunku do własnego ciała oraz uświadomić im, że rak piersi może dotknąć osoby każdej płci i w każdym wieku. CoppaFeel podejmuje działania informacyjne, publikując na stronie internetowej liczne artykuły, filmy i infografiki, dotyczące profilaktyki, samodzielnego badania piersi, objawów nowotworu oraz sposobów postępowania w przypadku dostrzeżenia niepokojących symptomów. Jeśli brytyjscy znajomi podzielą się informacją, że w ich biurze odbył się występ wokalny osób przebranych za… piersi i śpiewających o metodach ich badania, można być pewnym, że jest to jedna z akcji CoppaFeel. Organizacja bowiem podejmuje liczne, często bardzo nietypowe, inicjatywy w celu podnoszenia  zakresu wiedzy dotyczącej zdrowia. Począwszy od organizowania uniwersyteckich grup wolontariuszy, uświadamiających kolegów i koleżanki na temat profilaktyki raka piersi, poprzez kampanie medialne, skończywszy na spektakularnych na akcjach przypominających o znaczeniu samodzielnego badania własnego ciała.

Kreację przygotowała agencja Karmarama.

Kamila Brzezińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek