logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Jakie jest hospicjum, każdy widzi. Czyżby?
26.06.2018
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Jakie jest hospicjum, każdy widzi. Czyżby?



Na co czeka się w hospicjum? Fundacja Hospicjum Onkologiczne w Warszawie nowym spotem  “akcji 18,60” zachęca do zmiany perspektywy myślenia o hospicjach. Zamiast śmierci można zobaczyć życie.  Brzmi przewrotnie? Pan Edward, podopieczny hospicjum i główny bohater spotu, wyjaśnia to w 6 słowach. W ramach akcji społecznej zachęca do wspierania pacjentów Fundacji.


Smutek, rozpacz, samotność – bardzo często właśnie z tym kojarzone są hospicja. Wystarczy zmienić perspektywę, by zobaczyć drugą stronę medalu. Zamiast mówić: “Do hospicjum przychodzi się umrzeć” można powiedzieć: “Przychodzi się tam dokończyć życie”. Bo ono tam jest. Ma szczególny charakter, ale trwa. Jakie jest hospicjum, każdy widzi. Czyżby?

“Nigdy nie wiemy, ile czasu spędzi u nas pacjent/pacjentka. Czasami jest to kilka dni, czasami miesięcy, a zdarzają się przypadki, że nasi podopieczni wychodzą z hospicjum o własnych siłach. Chcemy, żeby nadal czuli się częścią tego świata, czuli się potrzebni, rozumiani i akceptowani. Oni też tego chcą. Tego potrzebują. Nie chodzi o zakładanie różowych okularów, tylko o urealnienie obrazu” – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne.

Właśnie o tym opowiada najnowszy spot do akcji “18,60”. Pan Edward, pacjent FHO, mówi o tym, na co czeka i bynajmniej nie jest to “nieuniknione”. W 6 słowach daje odpór stereotypom o hospicjach i zachęca do spojrzenia pod powierzchnię pozornych oczywistości.

Pan Edward odszedł przed premierą spotu, jednak jego przesłanie pozostaje w mocy.

W Fundacji co miesiąc brakuje 190 tys. zł. Tak, to nie pomyłka. Aby zapełnić tę lukę finansową wystarczy, że wszyscy…

Opublikowany przez Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa Niedziela, 24 czerwca 2018


Miesięcznie w Fundacji brakuje ok. 190 tys. zł (dane na 31 maja 2018 r.). W 2013 r. Fundacja wyznaczyła sobie cel: brakującą kwotę uzyskiwać ze stałych miesięcznych wpłat. Ówczesna luka finansowa podzielona przez liczbę darczyńców dała właśnie kwotę 18,60 zł – co wyjaśnia nazwę akcję. To właśnie dzięki regularnej pomocy darczyńców, hospicjum może spokojnie funkcjonować. Może między innymi rozwijać program Hospicjum Plus, w którym opieka wykracza poza standardy czysto medyczne.

„Od 1990 r. niesiemy bezpłatną pomoc pacjentom zmagającym się z trudami choroby onkologicznej. W skali roku 150-osobowy zespół otacza opieką 3 300 pacjentów (w ramach hospicjum stacjonarnego i domowego). Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu i wsparciu naszych wolontariuszy i darczyńców”.

Opublikowany przez Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa Sobota, 23 czerwca 2018

Szczegółowe informacje o akcji “18,60” oraz wcześniejsze spoty dostępne są tutaj.

W przygotowaniu najnowszego spotu udział wzięli:

W rolach głównych: Pan Edward, pacjent  Martyna Baranowska, fizjoterapeutka FHO
Reżyseria, zdjęcia i montaż: Jakub Stolecki, („Wojenne Dziewczyny”, „Pitbull. Ostatni Pies”,„Legendy Polskie”)
Narrator: Przemysław Bluszcz (“Leśniczówka”, “Konwój”, “Belfer”, “Pakt”, “Drogówka”, “Czas honoru”), ambasador FHO
Sprzęt do nagrań: Cukry

Wszystkie osoby i firma zaangażowane w spot wzięły w nim udział charytatywnie.

 

hospicjum fundacja hospicjum onkologiczne W hospicjum trwa życie akcja 18 60







03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek