Jak świętować kiedy ktoś bliski leży w kostnicy?
Już w listopadzie można zrujnować swojej rodzinie czas Świąt Bożego Narodzenia. W australijskiej kampanii, która zwraca na to uwagę, młoda kobieta ze łzami w oczach wpatruje się w zdjęcie syna, który zginął w wypadku samochodowym, podczas gdy świąteczne prezenty ciągle czekają na niego nierozpakowane. Z kolei do drzwi jednego z domostw w środku nocy puka policja, aby przynieść niczego niespodziewającej się rodzinie tragiczną wiadomość o śmierci bliskiego. „12 kolacji wigilijnych zostało zrujnowanych w listopadzie” w ten sposób. W Australii każdego grudnia w ciągu ostatnich 60 lat niewdzięczna rola posłańców przynoszących złe wieści przypadła policjantom średnio 57 razy. Wszystkiego tego można byłoby uniknąć, gdyby nie brawurowa jazda, bezmyślność i krótkowzroczność niektórych kierowców.
Trzy kreacje, przygotowane przez agencję Grey z Melbourne na zlecenie organizacji TAC, koncentrują się na dramatach rodzin osób poszkodowanych w wypadkach drogowych, postawionych w obliczu śmierci bliskiej osoby. Kampania została zrealizowana w grudniu ubiegłego roku. Jej hasło „Don’t risk it” (Nie ryzykuj) skierowane jest bezpośrednio do kierowców, a sytuacje przedstawione na kreacjach odwołują się do ich uczuć i prezentują skutki wypadków drogowych w aspekcie czysto ludzkim. Skutki wypadków drogowych są dalekosiężne – ich ofiarami są nie tylko ich bezpośredni uczestnicy, ale także ich rodziny, na które śmierć bliskiego ma destrukcyjny wpływ i pozostawia po sobie pustkę, której nic nie jest w stanie zapełnić. Nieobecność któregoś z członków rodziny jest szczególnie odczuwalna w okresie świątecznym. Ostrożna i odpowiedzialna jazda oraz umiejętność perspektywicznego myślenia mogą zatem ocalić nie tylko zdrowie i życie kierowcy, ale także zapewnić jego bliskim szczęśliwe oraz spokojne święta.
TAC (Transport Accident Commision) to organizacja zarządzana przez władze australijskiego stanu Virginia, która rozpoczęła swoją działalność w 1986 roku. Organizacja pokrywa koszty leczenia, rehabilitacji, a nawet długotrwałej i kompleksowej opieki, osób poszkodowanych w wypadkach drogowych. Znana jest przede wszystkim z prowadzenia regularnych, dobrze nagłaśnianych i rozpoznawalnych kampanii promujących bezpieczeństwo na drodze. W ciągu jej 25- letniej działalności liczba śmiertelnych ofiar wypadków na terenie stanu Virginia spadła z 705 w 1987 roku do 287 w 2010 roku.
D. Wilk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem