Jak pomagać, to we wtorek
Grupa roześmianych ludzi zmienia się nagle w ulicznych muzyków i dzięki swojemu występowi wspomaga bezdomną kobietę z dzieckiem na ręku.
Kobieta na ulicy prosi o pomoc, ale przechodnie mijają ją obojętnie, dopóki nie pojawiają się muzycy. Wszyscy zatrzymują się obok kobiety i zaczynają grać. Wkrótce futerał od gitary zapełnia się gotówką, którą następnie uliczni muzycy przekazują potrzebującej kobiecie. Ma ona przed sobą kartonową tabliczkę z napisem „#GivingTuesday” („#DobroczynnyWtorek”). W ten sposób widz dowiaduje się o ruchu na rzecz uczynienia wtorku 3 grudnia 2013 roku światowym dniem pomocy innym. Reklamę stworzyło stowarzyszenie Advertisers Without Borders. Nagranie jest słabej jakości, wygląda jak amatorskie. Obraz momentami się trzęsie i zamazuje, kolory są niewyraźne, dominuje szarość. Zamiast dialogów, odgłosów ulicy, granej muzyki i innych dźwięków, które pasują do obrazu, w tle słychać tylko prostą melodię.
Społeczność zaangażowana w ruch „#GivingTuesday” postuluje ustanowienie jednego międzynarodowego dnia, który miałby rozpoczynać sezon przedświąteczny na początku grudnia. Do wzięcia udziału w „#GivingTuesday” zaproszone są organizacje pozarządowe, firmy, społeczności, rodziny, grupy znajomych i inni, którzy chcą pomóc w jego obchodach. Zaangażowanie partnerów kampanii ma się przyczynić do rozpowszechnia idei dawania i wspólnego świętowania we wszystkich zakątkach świata poprzez udział w akcjach charytatywnych.
Inspiracją były zachowania konsumpcyjne Amerykanów w okolicach Święta Dziękczynienia, które w USA obchodzone jest co roku w ostatni czwartek listopada. Następuje po nim tzw. „Black Friday” („Czarny Piątek”) rozpoczynający bożonarodzeniowy sezon zakupowy i charakteryzujący się mnóstwem promocji w centrach handlowych. Nie jest to oficjalne święto państwowe, jednak w tym dniu wielu Amerykanów bierze wolne od pracy, po to by zrobić zakupy. Po weekendzie zaś, w „Cyber Monday” („Cyber Poniedziałek”) ofertami kuszą sklepy internetowe i od lat odnotowuje się wówczas bardzo wysoką sprzedaż on-line. Inicjatorzy kampanii „#GivingTuesday” wpadli na pomysł, żeby kolejny dzień następujący do święcie dziękczynienia dla odmiany od kupowania, ustanowić dniem dawania wsparcia. Liczą oni wówczas na równie wielką hojność w przekazywaniu środków na cele charytatywne, co podczas zakupowego szaleństwa w poprzednich dniach. Cenne są nie tylko środki materialne, ale też czas, entuzjazm, zaangażowanie, tak aby stworzyć atmosferę święta.
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu