logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Konsumpcjonizm i konsumenci, Pomoc społeczna, Wolontariat
   ──────  27.11.2013

Jak pomagać, to we wtorek

Your browser does not support the video tag.


Grupa roześmianych ludzi zmienia się nagle w ulicznych muzyków i dzięki swojemu występowi wspomaga bezdomną kobietę z dzieckiem na ręku.

Kobieta na ulicy prosi o pomoc, ale przechodnie mijają ją obojętnie, dopóki nie pojawiają się muzycy. Wszyscy zatrzymują się obok kobiety i zaczynają grać. Wkrótce futerał od gitary zapełnia się gotówką, którą następnie uliczni muzycy przekazują potrzebującej kobiecie. Ma ona przed sobą kartonową tabliczkę z napisem „#GivingTuesday” („#DobroczynnyWtorek”). W ten sposób widz dowiaduje się o ruchu na rzecz uczynienia wtorku 3 grudnia 2013 roku światowym dniem pomocy innym. Reklamę stworzyło stowarzyszenie Advertisers Without Borders. Nagranie jest słabej jakości, wygląda jak amatorskie. Obraz momentami się trzęsie i zamazuje, kolory są niewyraźne, dominuje szarość. Zamiast dialogów, odgłosów ulicy, granej muzyki i innych dźwięków, które pasują do obrazu, w tle słychać tylko prostą melodię.

Społeczność zaangażowana w ruch „#GivingTuesday” postuluje ustanowienie jednego międzynarodowego dnia, który miałby rozpoczynać sezon przedświąteczny na początku grudnia. Do wzięcia udziału w „#GivingTuesday” zaproszone są organizacje pozarządowe, firmy, społeczności, rodziny, grupy znajomych i inni, którzy chcą pomóc w jego obchodach. Zaangażowanie partnerów kampanii ma się przyczynić do rozpowszechnia idei dawania i wspólnego świętowania we wszystkich zakątkach świata poprzez udział w akcjach charytatywnych.

Inspiracją były zachowania konsumpcyjne Amerykanów w okolicach Święta Dziękczynienia, które w USA obchodzone jest co roku w ostatni czwartek listopada. Następuje po nim tzw. „Black Friday” („Czarny Piątek”) rozpoczynający bożonarodzeniowy sezon zakupowy i charakteryzujący się mnóstwem promocji w centrach handlowych. Nie jest to oficjalne święto państwowe, jednak w tym dniu wielu Amerykanów bierze wolne od pracy, po to by zrobić zakupy. Po weekendzie zaś, w „Cyber Monday” („Cyber Poniedziałek”) ofertami kuszą sklepy internetowe i od lat odnotowuje się wówczas bardzo wysoką sprzedaż on-line. Inicjatorzy kampanii „#GivingTuesday” wpadli na pomysł, żeby kolejny dzień następujący do święcie dziękczynienia dla odmiany od kupowania, ustanowić dniem dawania wsparcia. Liczą oni wówczas na równie wielką hojność w przekazywaniu środków na cele charytatywne, co podczas zakupowego szaleństwa w poprzednich dniach. Cenne są nie tylko środki materialne, ale też czas, entuzjazm, zaangażowanie, tak aby stworzyć atmosferę święta.

Joanna Ćwiertnia


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
#GivingTuesday
Czas:
2013.11.14 - 2013.12.3
Tematy:
Konsumpcjonizm i konsumenci, Pomoc społeczna, Wolontariat
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
#GivingTuesday
Media:
Internet
Wykonawca:
Advertisers Without Borders
Adresaci:
Konsumenci





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek