Forum Odpowiedzialnego Biznesu, w partnerstwie z Orange Polska, przygotowało publikację Odpowiedzialne wydarzenia. Poradnik zawiera dobre praktyki, inspiracje i wskazówki związane z organizacją różnego typu wydarzeń zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG.
– W publikacji przedstawiamy propozycje działań umożliwiających przygotowanie i organizację wydarzeń – o różnej skali i różnym charakterze – w sposób zrównoważony i odpowiedzialny – mówi Karol Krzyczkowski, starszy menedżer projektów Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Wskazujemy, na co należy zwrócić uwagę, by ograniczać ich negatywny wpływ na środowisko oraz jak zadbać o to, by organizowane wydarzenia były jak najbardziej inkluzywne pod względem społecznym. Kładziemy w niej także nacisk na budowanie wiedzy, świadomości i poczucia odpowiedzialności wśród dostawców i podwykonawców.
Inspirację do przygotowania poradnika adresowanego do szerokiego grona interesariuszy stanowił obowiązujący w Orange Polska wewnętrzny kodeks organizowania odpowiedzialnych wydarzeń.
– Angażujemy się w proces zmniejszenia naszego negatywnego oddziaływania na otoczenie i maksymalizowania wpływu pozytywnego – mówi Anna Kowalik-Mizgalska, dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i CSR w Orange Polska. – Wspólnie z partnerami, staramy się w pełni zrozumieć nasz wpływ społeczny i środowiskowy, i zarządzać nim w sposób odpowiedzialny. Dlatego zainicjowaliśmy projekt odpowiedzialnych wydarzeń, w których zwracamy uwagę na kwestie dostępności, bezpieczeństwa uczestników, warunków pracy czy niedyskryminacji obsługi oraz ochrony środowiska naturalnego. W publikacji znajdziecie Państwo między innymi przykład Orange Warsaw Festival, który dzięki współpracy z wieloma partnerami społecznymi i zaangażowaniu naszych wolontariuszy, jest jednym z najbardziej dostępnych festiwali w Europie.
Publikacja FOB stanowi cenne źródło wskazówek nie tylko dla biznesu, ale także dla sektora administracji publicznej, ekonomii społecznej oraz organizacji pozarządowych. Zawiera praktyczne przykłady działań firm partnerskich Forum Odpowiedzialnego Biznesu w tym obszarze. Dobrymi praktykami podzieliły się: Archicom, BNP Paribas Bank Polska, Crédit Agricole, ING Bank Śląski, Kompania Piwowarska, Orange Polska, Provident Polska i Stena Recycling. Dodatkowo w publikacji znaleźć można linki do innych źródeł wiedzy, które mogą być przydatne w pracach związanych z organizacją wydarzeń online i offline. Poradnik jest dostępny TUTAJ.
oprac: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
07.02.2025
Co Polacy wiedzą o kaucji?
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”