logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Jak jeść dziurawą łyżką?
13.05.2014
Tematy: Kampanie, Izrael, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Jak jeść dziurawą łyżką?



Goście jednej z najbardziej znanych restauracji w Tel Awiwie odwiedzający to miejsce w kwietniu mogli zostać zaskoczeni nie tylko pysznymi potrawami, wystrojem, czy znakomitą obsługą, ale także elementem niezbędnym do spróbowania dań, a więc sztućcami. Dokładniej mówiąc, nietypowymi łyżkami. Zdziwienie jest tym większe, gdy okazuje się, że chodzi o dziurawe łyżki.

Te zaskakujące sztućce to część kampanii stworzonej przez izraelską agencję Draftfcb+ Shimoni Finkelstein Barki; celem akcji jest uświadamianie społeczeństwa o chorobie Parkinsona, szczególnie zaś o jej skutkach i o tym, jak wpływa ona na codzienne życie pacjentów. Jedna ze znanych restauracji, która w ramach miesiąca świadomości choroby Parkinsona (Parkinson awareness month) zgodziła się na wzięcie udziału w akacji Parkinson Spoon Project – w tym czasie do każdej serwowanej zupy podaje także łyżkę z dziurami. Dopiero hasło widniejące na eleganckiej serwetce ujawnia przesłanie kampanii: „Thousands of Parkinson`s patients have difficulties even with the simplest tasks” ("Tysiące pacjentów z chorobą Parkinsona odczuwa trudności nawet przy najprostszych czynnościach"). Korzystanie z takich sztucćow ma przybliżyć gościom problemy osób z tą chorobą, objawiającą się m.in. mimowolnym drżeniem różnych części ciała i trudnościami z wykonywaniem precyzyjnych ruchów.

Kampania, która opiera się na wykorzystaniu ambientu w praktyczny i efektywny sposób wpływa na odbiorcę niejako zmuszając go do zmierzenia się z jedną z trudności, na jakie w codziennym życiu napotykają osoby chore na Parkinsona. Tym samym, akcja ta wpisuje się w działania nadawcy kampanii, organizacji The Israel Parkinson Association, której misją jest szerzenie świadomości społecznej o chorobie Parkinsona, a także tworzenie grup wsparcia dla osób chorych na tę przypadłość.

Ewa Zasada



Nazwa kampanii:
Parkinson awareness month: Parkinson spoon project
Czas:
2014.4.1 - 2014.4.30
Nadawca:
The Israel Parkinson Association
Media:
Ambient
Wykonawca:
Draftfcb+ Shimoni Finkelstein Barki (Israel)
Adresaci:
Goście restauracji
Hasło kampani:
Thousands of Parkinson`s patients have difficulties even with the simplest tasks (Tysiące pacjentów z chorobą Parkinsona odczuwa trudności nawet przy najprostszych czynnościach)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek