Dobro sprzedaje dobra, czyli korporacyjne reklamy społeczne
Jak dziewczyna, czyli najlepiej
Prawie 47 mln wyświetleń na samym tylko YouTube może robić wrażenie. Tyle razy obejrzano reklamę znanej marki podpasek Always. To astronomiczna liczba o ile byłby to spot produktowy, całkiem jednak zrozumiała dla każdego, kto obejrzał „Like a girl”. Oparto go na mocnym, społecznym insighcie: to wraz z wychowaniem, doświadczeniami i kulturą chłoniemy zupełnie bezsensowne przekonania dotyczące płci. Dorosłe kobiety i dorośli mężczyźni mający „biec jak dziewczyna”, robią to z szyderczym uśmiechem na ustach, w pełni się wczuwając w rolę infantylnej „kobietki”. Gdy dokumentalistka prosi o to samo dziewczynki w wieku szkolnym, te o dziwo … po prostu biegną. Pyta je, co to znaczy w zasadzie „biec jak dziewczyna”? – Tak szybko jak się da – pada odpowiedź. To jest to – społeczna reklama komercyjnej marki na 5+. Dotyka problemu bliskiego konsumentkom, wpisuje się w świat marki i zawiera jedynie jej symboliczne lokowanie w formie planszy końcowej.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz