Jak biec, rzucać, walczyć jak dziewczyna? Dorosłe kobiety, poproszone o zademonstrowanie, zaczęły zachowywać się nieporadnie, poprawiać włosy, wymachiwać rękoma i stroić infantylne miny. Tak samo zinterpretowali zadanie mały chłopiec i dorosły mężczyzna. Co innego kilkulenie dziewczynki – te wykonały czynności najlepiej, jak potrafiły, a jedna z nich, zapytana, stwierdziła, że „’biec jak dziewczyna’ znaczy 'biec tak szybko, jak tylko umiesz'”. Gdy omówiono ich wypowiedzi z poprzednimi uczestnikami, ci przyznali, że określenie „jak dziewczyna” jest niesłusznie używane w krzywdzący sposób.
Film przygotowała firma Always (producent kobiecych produktów higienicznych), która deklaruje, że chce działać na rzecz wzmacniania pewności siebie u kobiet, a zwłaszcza młodych dziewczyn, gdyż to w okresie nastoletnim spada ich poczucie własnej wartości. Podobne akcje tworzą już m.in. Dove i Pantene. Trzyminutowa produkcja, wyreżyserowana przez Lauren Greenfield, uzyskała w cztery dni ponad 9 mln wyświetleń na YouTube.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
20.09.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów