Jak biec, rzucać, walczyć jak dziewczyna? Dorosłe kobiety, poproszone o zademonstrowanie, zaczęły zachowywać się nieporadnie, poprawiać włosy, wymachiwać rękoma i stroić infantylne miny. Tak samo zinterpretowali zadanie mały chłopiec i dorosły mężczyzna. Co innego kilkulenie dziewczynki – te wykonały czynności najlepiej, jak potrafiły, a jedna z nich, zapytana, stwierdziła, że „’biec jak dziewczyna’ znaczy 'biec tak szybko, jak tylko umiesz'”. Gdy omówiono ich wypowiedzi z poprzednimi uczestnikami, ci przyznali, że określenie „jak dziewczyna” jest niesłusznie używane w krzywdzący sposób.
Film przygotowała firma Always (producent kobiecych produktów higienicznych), która deklaruje, że chce działać na rzecz wzmacniania pewności siebie u kobiet, a zwłaszcza młodych dziewczyn, gdyż to w okresie nastoletnim spada ich poczucie własnej wartości. Podobne akcje tworzą już m.in. Dove i Pantene. Trzyminutowa produkcja, wyreżyserowana przez Lauren Greenfield, uzyskała w cztery dni ponad 9 mln wyświetleń na YouTube.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS