logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Internet skłania do ryzyka
19.12.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Kraje

Internet skłania do ryzyka



Powszechnie rozróżnia się dwa światy- virtual i real. Nie wszyscy są świadomi, że oba mogą być groźne. Kampania „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” skierowana do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie ma na  celu uświadomić internautom, jakie zagrożenia mogą na nich czyhać w internecie.

Jak często podejmujemy ryzykowne działania w internecie? Czy tak samo zachowalibyśmy się w rzeczywistości? Pierwsza w historii mBanku kampania społeczna dotyczyła bezpieczeństwa w internecie. By poruszyć wyobraźnię widza, inicjatorzy akcji wskazali to, co zdarza się nam robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy w realu.

Kampania społeczna rozpoczęła się od teasera skierowanego do dziennikarzy i blogerów, który miał zaintrygować odbiorców hasłem „nie robisz tego w realu…”. Jak podkreślali organizatorzy akcji „Nowatorskie działania wymagają niestandardowego podejścia do komunikacji” Chwilę przed rozpoczęciem kampanii na Twitterze został stworzony anonimowy profil z wizerunkiem mężczyzny w prochowcu @nierobisztego (znanego ze spotu telewizyjnego), który „może być każdym z Was”. Znalezienie profilu bohatera przez te osoby (by dowiedzieć się więcej) było możliwe przez wyszukanie w internecie frazy #nierobisztegowrealu, którą dziennikarze otrzymali w korespondencji (listy, maile). Na @nierobisztego udostępniono kluczowe informacje na temat kampanii..

– Pokazujemy to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy w realu. W ten sposób zwracamy uwagę na fakt, że skoro pewne zachowania związane z bezpieczeństwem poza internetem wyglądają podejrzanie, to nie ma powodu, aby traktować je inaczej w sieci – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.

Kampanię „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” przygotowała agencja Brand New Heaven we współpracy z zespołem PR i marketingu mBanku. Media zaplanował dom mediowy Mindshare. Spoty w reżyserii Martyny Iwańskiej wyprodukowała Flota Filmowa. Udostępnione były w telewizji i internecie.

Filmy skłaniają do refleksji, w jaki sposób przekazujemy swoje dane w sieci i kto może mieć do nich dostęp. Wyobraźni widza pozostawione są ewentualne konsekwencje ich wykorzystania przez osoby trzecie, w tym przez cyberprzestępców.Nagrania podzielone zostały na dwie kategorie – zabezpieczenia sprzętu komputerowego, w tym smartfonów oraz ochrony wrażliwych danych osobowych. Wszystkie opierają się na koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z internetu do rzeczywistości.

Dodatkowo, ambasadorami kampanii społecznej mBanku zostali vlogerzy: Krzysztof Gonciarz w ramach kanału The Beeczka, Abstrachuje oraz panowie z 5 sposobów na…, którzy w najbliższym czasie opowiedzą swoim widzom o tym, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie robimy w realu.

W ramach projektu został uruchomiony edukacyjny serwis mbank.pl/uwazniwsieci, gdzie bank w zwięzły sposób wyjaśnia co i dlaczego może być zagrożeniem dla użytkowników w internecie oraz jak się przed tym chronić.

– Warto pamiętać, że zabezpieczenia projektowane przez specjalistów od bezpieczeństwa tak długo pozostają skuteczne, jak długo użytkownicy internetu są świadomi zagrożeń i zachowują czujność – zwraca uwagę Jarosław Mastalerz wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

Kampania społeczna – oparta na spotach telewizyjnych i specjalnym serwisie internetowym mbank.pl/uwazniwsieci – rozpoczęła się w grudniu 2015 r








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 14.10.2025Kampanie

    Take Care OFF Yourself

  • 09.10.2025Kampanie

    I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?

  • 07.10.2025Kampanie

    Codzienność z ChatemGPT

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek