innogy Polska wycofuje się z car-sharingu
Jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych aut na minuty, innogy go!, kończy działalność w połowie marca. Samochody będą stopniowo wycofywane z ulic Warszawy, ale jednocześnie innogy Polska ogłasza partnerstwo na rzecz rozwoju elektromobilności z Traficar.
innogy go! została uruchomiona w kwietniu 2019 roku przez firmę innogy Polska. Ideą projektu było m.in. promowanie ekologicznego transportu w ruchu miejskim oraz poszerzanie świadomości na temat elektromobilności i ekonomii współdzielenia. Start usługi był wyjątkowy – pierwszy raz w historii krajowego rynku motoryzacyjnego stworzono flotę o tak dużej liczbie samochodów elektrycznych – łącznie było to pięćset aut BMW i3. Podczas całego okresu funkcjonowania użytkownicy przejechali nimi ponad 7 milionów kilometrów. W usłudze zarejestrowało się ponad sto tysięcy osób.
Niestety na przełomie ostatnich miesięcy rynek motoryzacyjny i flotowy w naszym kraju wyraźnie odczuł skutki pandemii koronawirusa – mówi Andrzej Popławski, Head of Electric Mobility z innogy Polska. – Wyniki w branży wynajmu aut w ostatnich trzech kwartałach znacząco spadły ze względu na ograniczone możliwości i potrzeby przemieszczania się. Uniemożliwiło to dalszy rozwój naszego innowacyjnego projektu i realizację założeń, dlatego też podjęliśmy decyzję o jego zakończeniu.
Liczba aut dostępnych w aplikacji innogy go! będzie stopniowo malała – mniej więcej w połowie marca nie będą już dostępne żadne samochody do wypożyczenia. Nie oznacza to jednak końca funkcjonowania aplikacji. Po wycofaniu floty zarejestrowani użytkownicy innogy go! będą mogli logować się do aplikacji do drugiej połowy czerwca br. innogy go! zamierza również nadal angażować się w rozwój elektromobilności (w Polsce spółka dysponuje siecią ok. stu punktów ładowania e-pojazdów). W tym celu podpisało z firmą Traficar list intencyjny o wzajemnym partnerstwie na rynku elektrycznej mobilności współdzielonej.
Jak pisze Rzeczpospolita: Elektryczne auta to przyszłość współdzielonej mobilności, ale w car-sharingu w naszym kraju na razie ich ubywa. Z początkiem ub.r. stanowiły kilkanaście procent. Za miesiąc (po wyjściu z tej branży innogy) będzie to już tylko nieznaczący ułamek floty. Eksperci nie mają wątpliwości, że przy braku zachęt finansowych ze strony rządu car-sharing zasilany prądem nie będzie opłacalny.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
30.09.2024
Same nie znikną
-
29.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny