Samotność to cicha epidemia wśród dzieci i nastolatków w Wielkiej Brytanii (zresztą nie tylko tam). Tym trudniejsza do namierzenia i zdiagnozowania, że młodzi ludzie potrafią być mistrzami w ukrywaniu swoich emocji i stanów psychicznych.
Kampania społeczna Different on the inside („inne w środku”), zrealizowana dla jednego z lokalnych oddziałów NHS (National Health Service – brytyjskiej publicznej służby zdrowia), ukazuje ten paradoks za pomocą matrioszki, wywodzącej się z Rosji zabawki złożonej z drewnianych, wydrążonych w środku figurek, wkładanych jedna w drugą. Matrioszka z brytyjskiej kampanii symbolizuje młodą osobę – na zewnątrz wesołą i radosną, w środku samotną i smutną. Zadaniem dorosłych, zwłaszcza bliskich i rodzin, jest zauważenie prawdziwej twarzy dziecka bądź nastolatka i sprawienie, by te drastyczne różnice zniknęły a młody człowiek uśmiechnął się całym sobą:
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie