logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Infolinia dla zdrowych
08.05.2014
Tematy: Kampanie, Holandia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym

Infolinia dla zdrowych

Your browser does not support the video tag.


Każdy może zadzwonić i rozwiązać swoje problemy z chorobami psychicznymi – tyle, że dzięki tej konkretnej infolinii osoby cierpiące na zaburzenia psychiczne pomogą tym, którzy ich nie mają. Infolinia dla ludzi bez choroby psychicznej ("The helpdesk for people without a mental illness") jest pomysłem holenderskiego stowarzyszenia SIRE i agencji JWT Amsterdam. W kampanii reklamującej inicjatywę odbiorca dowiaduje się, że jedna na cztery osoby cierpi z powodu zaburzeń psychicznych, ale zmagać musi się nie tylko ze sobą, ale również ze społeczną izolacją. Żeby temu zapobiec, stworzona została specjalna infolinia dzięki której można się dowiedzieć m.in dlaczego warto kręcić się wokół dziewczyny cierpiącej na borderline, czy do ludzi z autyzmem należy mówić głośno i wyraźnie. Można także zadać każde inne nurtujące pytanie. Odpowiedzi udzielają osoby cierpiące na różne zaburzenia, pomagając w zmniejszaniu uprzedzeń spowodowanych strachem i niewiedzą.

Taka infolinia przełamuje schemat, w którym to osoby chore i ich rodziny potrzebują pomocy od ekspertów. Tym razem to one informują i doradzają, a kontakt z nimi okazuje się pomocny w pokonywaniu barier. Pomysł okazał się ogromnym sukcesem. 1200 telefonów, 1500000 ludzi zdecydowanych przemyśleć swoje zdanie na temat chorób psychicznych, obecność akcji we wszystkich holenderskich mediach – to najważniejsze efekty osiągnięte dzięki infolini. W dłuższej perspektywie ta, i inne kampanie SIRE służyć mają lepszej integracji społeczeństa, bez względu na to, czy dotyczy ona osób chorych, czy zdrowych.

Bezpretensjonalna kampania odwracająca znane schematy okazała się niezwykle skuteczna. Propozycja skierowana do zdrowych, żeby pytali tych, którzy wiedzą o chorobach psychicznych najwięcej, stanowi nowe podejście w walce z wykluczeniami społecznymi. Wykluczeni nie są przedmiotami troski sprawniejszych i lepszych od siebie, ale aktywnymi podmiotami, odpowiedzialnymi za siebie i otaczającą ich rzeczywistość.

Aleksandra Chudziak



Nazwa kampanii:
The helpdesk for people without a mental illness
Czas:
2014.4.5
Nadawca:
SIRE
Media:
Infolinia, internet
Wykonawca:
JWTAmsterdam
Adresaci:
Osoby chcące dowiedzieć się więcej o zaburzeniach psychicznych





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek