logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wiedza - Literatura, Polska, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  13.01.2023

Inflacja z ogromnym wpływem na zmiany w zachowaniach Polaków



Podczas zakupów Polacy zwracają uwagę już tylko na rosnące ceny. Znaczenie innych czynników spada. Z badania SW Research dla Grupy Blix – do których dotarła „Rzeczpospolita” – wynika, że już 84,1 proc. obywateli naszego kraju przegląda gazetki promocyjne sieci handlowych minimum raz na tydzień. Niemal co drugi robi to dwa, trzy razy w tygodniu, a 14 proc. – nawet codziennie.

Mężczyźni coraz częściej biorą udział w planowaniu i robieniu zakupów. Nie jest to już uważane za obowiązek należący głównie do kobiet – mówi Marcin Lenkiewicz, mówi współautor badania z Grupy Blix. Konsumenci muszą oszczędzać, a starają się to robić tak, aby minimalizować potencjalny wpływ na styl i jakość życia – dodaje Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry. – Szukają zamienników, polują na okazje. Takie zmiany zostaną z nami na długo. W sklepach już widać odwrót konsumentów od produktów z certyfikatami bio: te bez nich są tańsze, więc dla wielu nabywców okazują się jedyną opcją.

image by krakenimages on Unsplash

Z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów wynika, że w ciągu ostatniego półrocza aż 40 proc. Polaków oszczędzało na żywności. Największa, bo ponad 60-proc., grupa wskazała jednak wydatki na gastronomię.

Finansowa wstrzemięźliwość konsumentów oznacza kolejne trudne miesiące dla wielu branż, w tym z pewnością dla gastronomicznej, handlowej, rozrywkowej czy turystycznej – mówi Adam Łącki, prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. – Z rynku znika coraz więcej małych, lokalnych restauracji i sklepów. Warto dodać, że liczba sklepów w Polsce spada od lat. Jeszcze w 2008 r. było ich ok. 460 tys., teraz to już niemal 90 tys. mniej.

Źródło: Piotr Mazurkiewicz, Rzeczpospolita

żywność   |  konsumpcjonizm   |  kobiety   |  mężczyźni   |  konsumenci   |  inflacja   |  zakupy   |  sklepy   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek