logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  19.09.2012

„Ilu belfrów potrzeba, żeby wkręcić żarówkę?”

Your browser does not support the video tag.


Prowokacyjne pytanie zadane przez brytyjskiego nastolatka wbrew pozorom nie ma umocnić go w roli klasowego klauna. Popularna forma "stand up", czyli rodzaju komicznych występów, często w formie monologu opierającego się na komentowaniu rzeczywistości, została wykorzystana w kampanii stworzonej przez Dare UK. 

Michael po raz kolejny spóźnia się na poranne zajęcia. Nie umyka to uwadze nauczyciela, który bez ogródek komentuje spóźnienie chłopaka. Wypomina mu też dwutygodniową nieobecność. Widz wyczuwa pewną niechęć belfra wobec spóźnialskiego. Nauczyciel stara się sprowokować ucznia do wejścia w jego zwyczajną rolę klasowego żartownisia. Chłopak podejmuje polemikę z nauczycielem, ale szybko wypada z roli błazna i zmienia się w nastolatka mówiącego o przyczynach swojego zachowania, mających źródło w problemach psychicznych. – Ilu ludzi z depresją potrzeba, żeby wkręcić żarówkę? Nie ma znaczenia i tak będzie ciemno – żartuje między innymi. Koledzy początkowo śmieją się z żartów Michaela. Śmiech zmienia się jednak w skupienie i zrozumienie. Spot dobiega końca i nagle kolejna osoba z klasy staje na krześle. "Three of your classmates will experience a mental health problem" (Troje kolegów z twojej klasy doświadczy problemów psychicznych) – tłumaczy hasło kampanii.

Celem kampanii jest uświadomienie młodym ludziom, że najbliższe otoczenie często nie wie o ich problemach. Time to Change namawia nastolatków do rozmowy i szukania odpowiedniej pomocy, a pozostałych do refleksji nad zachowaniem bliskich.

Olga Ambrosiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Introducing Michael, the ‘stand up kid’
Czas:
2012.9.12 - 2012.9.30
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Time to Change
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Dare UK
Adresaci:
Młodzi ludzie, ich bliscy
Hasło kampani:
3 of your classmates will experience a mental health problem. Think twice before laughing along, mental illness is no joke. Make a stand and help spread the word (Troje kolegów z twojej klasy doświadczy problemów psychicznych. Zastanów się zanim się zaśmiejesz, choroba psychiczna to nie żart. Zabierz głos i podaj dalej)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


  • 15.07.2022

    Polska borówka rośnie w siłę


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek