logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Ekologia i środowisko, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
   ──────  19.04.2012

Ile zabawy może dostarczyć zwykła kolacja!

Your browser does not support the video tag.


Bitwa na bagietki, obrzucanie się groszkiem czy golf z użyciem arbuza – ile zabawy może dostarczyć zwykła kolacja! W pierwszym momencie mogłoby się wydawać, że to historia romantycznej kolacji przy świecach. Ale tak nie jest. Kobieta i mężczyzna ze zwierzęcymi głowami, tuż po pierwszym toaście zaczynają się bawić się jedzeniem.

Spot kampanii „Food games” (Zabawy jedzeniem), przygotowanej przez amerykański oddział międzynarodowej organizacji Oxfam, w metaforyczny sposób zwraca uwagę na stosunek polityki Stanów Zjednoczonych do programów pomocy żywnościowej. Słoń i osioł, zwierzęta występujące w spocie, są symbolami dwóch głównych sił politycznych w USA – Partii Republikańskiej i Partii Demokratycznej. Zdaniem autorów kampanii, akceptowane przez nich ustawy chronią określone grupy interesów kosztem głodujących ludzi. Pomoc nie trafia do najbardziej potrzebujących choć co roku obciąża budżet państwa kwotą 500 milionów dolarów. Przekaz kreacji sprowadza się więc do brutalnie prostej refleksji – bawiące się jedzeniem władze światowego supermocarstwa, wyglądają po prostu głupio.

Hasło kampanii „Tell Washington to stop playing with other people’s food.  Lives depend on it” (Nie pozwól Waszyngtonowi dłużej bawić się jedzeniem innych ludzi. Od tego zależy życie), ma zachęcić mieszkańców Stanów Zjednoczonych do podpisania specjalnej petycji skierowanej do władz. Wzywa się w niej członków Kongresu do zmian w programach pomocy żywnościowej, które pozwolą więcej pieniędzy przeznaczać na walkę z głodem i ubóstwem.

Kampania „Food games” bazuje w dużej mierze na skojarzeniach, czarnym humorze i nucie kontrowersji. W przystępny sposób zwraca uwagę na problem trudny do wyjaśnienia w krótkim spocie.

Oxfam jest międzynarodową konfederacją 15 różnych organizacji, działających w ponad 90 krajach. Jej głównym celem jest walka z ubóstwem i szeroko pojmowaną niesprawiedliwością.
Jacek Czerwiński


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Food games
Czas:
2012.4.13
Tematy:
Ekologia i środowisko, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Oxfam
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Hill Holliday (USA)
Adresaci:
Amerykańska opinia publiczna, amerykańskie władze
Hasło kampani:
Tell Washington to stop playing with other people’s food. Lives depend on it (Nie pozwól Waszyngtonowi dłużej bawić się jedzeniem innych ludzi. Od tego zależy życie)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek