logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ile zabawy może dostarczyć zwykła kolacja!
19.04.2012
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Ekologia i środowisko, Przejrzystość instytucji, problem korupcji

Ile zabawy może dostarczyć zwykła kolacja!

Your browser does not support the video tag.


Bitwa na bagietki, obrzucanie się groszkiem czy golf z użyciem arbuza – ile zabawy może dostarczyć zwykła kolacja! W pierwszym momencie mogłoby się wydawać, że to historia romantycznej kolacji przy świecach. Ale tak nie jest. Kobieta i mężczyzna ze zwierzęcymi głowami, tuż po pierwszym toaście zaczynają się bawić się jedzeniem.

Spot kampanii „Food games” (Zabawy jedzeniem), przygotowanej przez amerykański oddział międzynarodowej organizacji Oxfam, w metaforyczny sposób zwraca uwagę na stosunek polityki Stanów Zjednoczonych do programów pomocy żywnościowej. Słoń i osioł, zwierzęta występujące w spocie, są symbolami dwóch głównych sił politycznych w USA – Partii Republikańskiej i Partii Demokratycznej. Zdaniem autorów kampanii, akceptowane przez nich ustawy chronią określone grupy interesów kosztem głodujących ludzi. Pomoc nie trafia do najbardziej potrzebujących choć co roku obciąża budżet państwa kwotą 500 milionów dolarów. Przekaz kreacji sprowadza się więc do brutalnie prostej refleksji – bawiące się jedzeniem władze światowego supermocarstwa, wyglądają po prostu głupio.

Hasło kampanii „Tell Washington to stop playing with other people’s food.  Lives depend on it” (Nie pozwól Waszyngtonowi dłużej bawić się jedzeniem innych ludzi. Od tego zależy życie), ma zachęcić mieszkańców Stanów Zjednoczonych do podpisania specjalnej petycji skierowanej do władz. Wzywa się w niej członków Kongresu do zmian w programach pomocy żywnościowej, które pozwolą więcej pieniędzy przeznaczać na walkę z głodem i ubóstwem.

Kampania „Food games” bazuje w dużej mierze na skojarzeniach, czarnym humorze i nucie kontrowersji. W przystępny sposób zwraca uwagę na problem trudny do wyjaśnienia w krótkim spocie.

Oxfam jest międzynarodową konfederacją 15 różnych organizacji, działających w ponad 90 krajach. Jej głównym celem jest walka z ubóstwem i szeroko pojmowaną niesprawiedliwością.
Jacek Czerwiński



Nazwa kampanii:
Food games
Czas:
2012.4.13
Nadawca:
Oxfam
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Hill Holliday (USA)
Adresaci:
Amerykańska opinia publiczna, amerykańskie władze
Hasło kampani:
Tell Washington to stop playing with other people’s food. Lives depend on it (Nie pozwól Waszyngtonowi dłużej bawić się jedzeniem innych ludzi. Od tego zależy życie)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek