Zwycięzcy konkursu Kampania Społeczna Roku 2010
Ile to człowiek traci, to jest nie do pomyślenia po prostu
Zwycięzca konkursu Kampania Społeczna Roku 2010 w kategorii Inicjatywy Instytucji Publicznych Do bólu prawdziwe, nie retuszowane historie oparte na historiach sprawców wypadków samochodowych, którzy są również jej narratorami, zestawione z wyważoną i oszczędną warstwą wizualną. Pomysł agencji Sparing Communication Group na nowe podejście w komunikacji dotyczącej bezpieczeństwa w ruchu drogowym zyskał uznanie jury konkursu Kampania Społeczna Roku 2010 r. i zwyciężył w kategorii Inicjatywy Instytucji Publicznych. Inicjatorem kampanii była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), która od 2007 r. realizuje program ochrony życia i zdrowia użytkowników dróg krajowych pod nazwą „Drogi zaufania”. Agencja wyszła z założenia, że w perswazji skuteczniejsza jest komunikacja argumentów odwołujących się do jednostkowego interesu odbiorcy. Dlatego w kampanii nie ma mowy o ofiarach wypadku, ofiarami stają się tutaj sami sprawcy, a przekaz działa jak przestroga. Narratorzy opowiadają w niej o konsekwencjach przeceniania własnych możliwości. Więzienie, utrata pracy, rodziny, problemy psychiczne to tylko niektóre z nich. Na kampanię komunikacyjną w roku 2010 wydano ponad 5,5 mln zł brutto. Działania były współfinansowane przez Unię Europejską.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem